Från mitten av februari blir det ännu smidigare att besöka Pontus Frithiofs omtyckta restaurang Brasserie på Pontus in the Air, Stockholm-Arlanda terminal 5.
Krögaren blir först på Arlanda med att lansera Maîtres – ett betalsystem, via en app, som tar bort betalningsmomentet för restaurangens gäster som har bråttom iväg.
Krögaren och entreprenören Pontus Frithiofs restaurang på Pontus in the Air, Stockholm Arlanda terminal 5, har sedan starten 2016 varit ett självklart alternativ för de som vill invänta flighten med att njuta av god mat och dryck, samt förstklassig och snabb service i en rofylld miljö. Pontus in the Air tar hänsyn till att tiden på terminalen kan vara begränsad och erbjuder därför en tidsgaranti som innebär att maten serveras senast 14 minuter efter beställning. Pontus Frithiof, som är en sann vän av förnyelse och förbättringar, har nu tagit steget vidare för att utveckla tidskonceptet ytterligare på restaurang Brasserie genom att introducera Maîtres – en app som gör det möjligt för gästerna att få personlig service och boka bord, men framförallt lämna bordet när de vill utan att behöva vänta på notan.
– Maîtres är ett efterlängtat komplement som gör att våra gäster kan njuta av mat och dryck i lugn och ro utan stressen att be om notan i tid. Med appen kan gästerna chatta direkt med vår hovmästare, boka bord, ställa frågor och lämna enskilda önskemål redan innan de checkat in och efter måltiden kan gästerna smidigt lämna bordet utan att tillkalla servis, då appen tar hand om betalningen. Vi söker ständigt efter innovativa lösningar för att ge våra gäster den bästa tänkbara vistelsen och upplevelsen hos oss. Vi är mycket glada över möjligheten att kunna erbjuda en ny fantastisk service hos oss, säger Pontus Frithiof, krögare och grundare Pontus in the Air.
Maîtres är en innovativ betaltjänst som lanserades 2018. Appen har som syfte att effektivisera restaurangernas vardag och öka intäkterna samt ge gästerna en upplevelse utöver det vanliga. Appen som är ansluten till restaurangens kassasystem tar Brasseriets verkliga fokus på mat och dryck á la minute till en ny nivå genom att hjälpa gästerna att hitta, boka, betala, ge dricks och betygsätta restaurangen – direkt i mobilen.