[LIVSSTIL] Sedan sex år är HiQ officiell leverantör till löparfesten Göteborgsvarvet.
Nu fördjupas samarbetet ytterligare när HiQ blir huvudpartner till Stafettvarvet och skapar nya digitala verktyg för att förbättra upplevelsen för löparna i stafetten.
– På HiQ brinner vi för förenkling och förbättring och vi är experter på att skapa affärsnytta med hjälp av digitala lösningar. Vi är också många som gillar löpning. Därför känns det helt rätt att vi nu fördjupar samarbetet kring Stafettvarvet, säger Jerker Lindstén, VD för HiQ i Göteborg.
Efter New York Marathon är Göteborgsvarvet världens största löparfest. 2016 var antalet anmälda löpare 64 500 och genom åren har portfolion av olika varianter på Göteborgsvarvet utökats. För deltagarna i årets stafettvarv utvecklar HiQ en digital lösning i mobilen, som förenklar både för besökare och deltagare. Deltagarna kommer att få aktuell information över området och sitt deltagande. Åskådarna kommer kunna följa sina favoritlag och få resultaten och tiderna per sträcka levererade direkt till fickan.
– Vi är glada att HiQ gör en satsning på Stafettvarvet. Med det nya partnerskapet finns goda förutsättningar att höja upplevelsen ytterligare för deltagare och publik i Stafettvarvet, säger Bo Edsberger, Varvsgeneral på Göteborgsvarvet.
– Vi har erfarenhet från flera starka evenemang som till exempel Svenska Rallyt, EM i friidrott och Match Cup Sweden på Marstrand. Vi gillar att förenkla och förbättra i sammanhang med många deltagare och stor publik, som både är på plats och som följer eventet i digitala kanaler, avslutar Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.