Tung techprofil ska hjälpa Sting-bolag att accelerera

Sting förstärker teamet och rekryterar Hannah Meiton, tidigare kommersiell chef på Soundtrack your brand och innan dess försäljningschef på iZettle.

Hannah Meiton, ny coach på Sting

Hannah har mångårig erfarenhet från att utveckla mjukvarubolag, främst i Silicon Valley. Hennes huvudsakliga fokus har varit på tillväxt och försäljning för SaaS-företag inom snabbväxande branscher och industrier.

Hannah har varit knuten till Sting under ett par år som extern advisor till Sting-bolagen. Nu ökar hon sitt engagemang och coachar techstartups som antas till Sting.

− Det skall bli fantastiskt kul att tillbringa mer tid med Sting-teamet men framförallt med alla fina startups som är med i Stings accelerator- och inkubatorprogram, säger Hannah Meiton.

Hannah specialitet är att fokusera på tillväxtfasen i bolag där man hittat en product-market fit och vill accelerera snabbt och skala bolaget på den kommersiella sidan. Hon tar med sig en bred erfarenhet från att ha arbetat globalt med SaaS B2B tech startups i över 15 år.

− Med Hannah i teamet kommer vi kunna accelerera flera av Sting-bolagens utveckling. Det innebär en intensifiering av vår kompetens inom metrics och att analysera tillväxt, och en ytterligare breddning av Stings nätverk, vilket alla våra startups kan dra nytta av, säger Pär Hedberg, VD och grundare av Sting.

Sting har sedan 2002 coachat fler än 270 startups, av vilka 67 procent fortsätter att utvecklas och växa idag. Tillsammans har alla Sting-bolagen en omsättning på över 2,5 miljarder kronor, varav 68 procent kommer från internationell försäljning. De har dessutom skapat över 2600 jobb.