Hon är Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare

Nu står det klart vem som är Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare.

Hon är Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare 1
Agneta Kristensson

Med hjälp av data från 130 svenska organisationer och en kartläggning av sammanlagt tre miljoner kundundersökningar står det klart att Agneta Kristensson på Lärarförsäkringar är bäst i landet på att leverera ett engagerat kundbemötande.

Undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future kan nu avslöja att utmärkelsen ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”, som helt och hållet baseras på kundernas egna åsikter, i år tilldelas pensionsrådgivaren Agneta Kristensson på Lärarförsäkringar.

– Jag känner mig väldigt glad och stolt. Trots att jag får feedback dagligen på mitt bemötande känns det jättekul att få en utmärkelse för mitt jobb.

– Att leverera kundservice med stort engagemang handlar för mig om att lyssna in, skapa en dialog och lära känna sin kund snarare än att bara ge svar på tal i sitt bemötande. Och alltid tänka: “Vad kan jag göra för att denna kund ska få det den behöver?”, säger Agneta Kristensson, pensionsrådgivare på Lärarförsäkringar och utnämnd till Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare.

Data från Brilliant visar gång på gång att ett engagerat kundbemötande från medarbetare idag är viktigare än någonsin för att kunna skapa en positiv kundupplevelse. Agneta och hennes kollegors engagemang har även bidragit till att Lärarförsäkringar i år har blivit uppmärksammande för näst bäst kundservice i kategorin ”Försäkring”.

– I en tid där många delar kan digitaliseras, och därmed kopieras, är medarbetares engagemang en affärskritisk nyckel till att leverera kundupplevelser som skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden. Att ha engagerade medarbetare som Agneta ombord blir en viktig del för att skapa lojala kunder och framfart i bolaget, Andreas Ferm, vd på Brilliant Future.

Om utmärkelsen ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”:

  • Utmärkelsen prisar en person som med sitt stora engagemang har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.
  • Data från 130 företag och tre miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger till grund för beslutsunderlaget. Totalt har data från över 10 000 enskilda kundserviceagenter analyserats för att få fram vinnaren.
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2019 och har samlats in under hela året. Alla kundservicemedarbetare som mäter sitt kundbemötande i Brilliants verktyg och som uppfyller utmärkelsens kriterier, är per automatik med i urvalet.