En växande efterfrågan från organisationer och företag från alla branscher i hela världen gör att samarbetsplattformen Favro öppnar nytt kontor i Stockholm.
Målet är att hitta rätt teknik- och affärsutvecklare som kan göra bolagets världsledande samarbetsplattform på webben lika självklar och enkel att använda i mobilen.
– Det finns ett jättestort behov hos alla typer av bolag och organisationer att bli bättre på att jobba agilt och anpassa verksamheten efter förändringar – och ha verktyg som Favro för att klara av det. Vi märker stor efterfrågan och därför startar vi ett nytt kontor i Stockholm och rekryterar kraftigt, säger Patric Palm, vd och medgrundare för Favro.
De kompetenser som uppsalabolaget Favro söker är framförallt utvecklare, ledare och affärsutvecklare. När det agila arbetssättet sprids till olika typer av organisationer krävs intuitiva och lättanvända verktyg. Den stora uppgiften för de nya medarbetarna är därför att göra upplevelsen av Favros samarbetsplattform lika bra på mobilen som på webben.
Syftet med det nya stockholmskontoret är att erbjuda nya medarbetare valmöjlighet över var de vill jobba och därmed bli en ännu mer attraktiv arbetsgivare för de bästa talangerna – och samtidigt komma närmare Stockholms startup-scen. För att hitta personer med rätt kompetens kommer rekryteringsföretaget Serendipity People Operations att sköta rekryteringarna.
– Stockholms startup-värld är glödhet just nu och det finns många starka techföretag som rekryterar. Jag tycker Favro är särskilt spännande – om de lyckas med sin vision blir vår digitala arbetsplats mer modern, effektiv och trevligare att jobba i. Vi har själva börjat använda Favro för samarbete och det funkar fantastiskt – samarbetet blir mycket tightare, säger Kamjar Hajabdolahi, grundare och VD för Serendipity Professionals.
– Vi har redan i dag allt från storbolag till startups på kundlistan och nu behöver vi ta ett ordentligt kliv framåt för att möta efterfrågan av tjänsten via mobilen, säger Patric Palm.