Programvarubolaget Blikk satsar vidare och lanserar i dagarna Blikk Byrå, ett molnbaserat byråstöd för redovisningsbyråer.
-Många byråer genomgår en digital förändringsresa och intresset är stort. Genom att effektivisera sina arbetssätt får byråerna inte bara total kontroll över verksamheten. Det frigör även mer tid för rådgivning och fördjupade kundsamarbeten, säger Mikael Gramer VD på Blikk.
Under de senaste åren har man på Blikk sett en allt större efterfrågan från byråer som söker digitala verktyg, både för att kunna effektivisera sin egen administration samt underlätta samarbetet med kunderna.
– Vi har redan ett flertal redovisningsbyråer som använder Blikk både för sig själva och sina kunder. Det har funkat mycket bra och därför tog vi beslutet att göra vår första branschanpassning för att underlätta ytterligare för byråerna.
Blikk Byrå hjälper byråerna att minska manuell hantering och få koll på bl a uppdrag, tidredovisning, kvitton, fakturering och löneunderlag. Det finns dessutom en partnerportal där byrån kan samarbeta med sina kunder.
-Vi lanserar Blikk Byrå successivt under hösten. I den första etappen fokuserar vi främst på tidredovisning, uppdrags- och avtalshantering. Mot slutet av året adderar vi även återkommande uppgifter, bevakningslistor, resursplanering och stöd så att byråerna kan följa branschorganisationernas riktlinjer. Vi vill addera värde i alla led, avslutar Mikael.