Det finns en enorm kraft i att veta istället för att gissa.
Att grunda beslut och vägval på data istället för känsla eller uppfattningar är för många bolag nyckeln till framgång och tillväxt.
Resultatbyrån Resultify från Malmö går nu in som partner till Connect för att både stötta näringslivet och Skånes startups med lång erfarenhet och kompetens inom just datadriven marknadsföring.
Data är den nya oljan
Resultify är en resultatbyrå. Det betyder att de bryr sig om kundens affär och affärsmål på ett annat sätt än traditionella marknadsbyråer. De antingen stöttar eller går in som kundens marknadsföringsavdelning, men gör det utifrån ett helhetsperspektiv där marknadsföring, försäljning, leads och datadrivna insikter hänger ihop.
Ett partnerskap rätt i tiden
Det går trender i allt och på Connect märker vi ofta av större marknadsförändringar speglade i de utmaningar startups står inför. Ett exempel på detta är kraften dold i data, eller snarare, att som företag ha koll på vad ens användare och kunder gör och tycker för att skapa de resultat man vill nå.
“På Connect träffar vi superspännande bolag varav många har stenkoll på sin data, men andra har stort behov av att få bra koll och kunna ta datadrivna beslut. Just därför är det väldigt roligt att just Resultify valt att bli partner med Connect.
Deras fokus på att skapa resultat genom data och insikter är extra intressant eftersom datadrivna beslut gynnar både investerarna, startupbolagen och marknaden, men även i slutändan samhället i stort.”, säger André Johansson, VD Connect Sverige Region Syd.
Av entreprenörer, för entreprenörer
Robert Bråkenhielm är grundare och VD för Resultify och själv entreprenörssjäl som har drivit större företag under många år innan Resultify tog sin nuvarande form.
“Jag drivs väldigt starkt av entreprenörsskapet och har själv drivit flera bolag under många år. Under året har jag suttit med i ett antal kompetenspaneler där energin varit hög och vi får bidra med vår kompetens för att andra entreprenörer ska få chansen att växa och skapa resultat. Att få delta i denna typ av kontext är jättekul och vi ser fram emot fortsättningen på en bra början.”
Samarbetet tar fart redan nu i maj med spännande möjligheter för den som vill veta mer om hur man bygger tillväxt med hjälp av insikter grundade i data. Resultifys första kunskapsseminarium tillsammans med Connect tar plats i Malmö den 25/5 och samma typ av kompetens och kunskap kommer delges startups genom Connect Investment Readiness Program under året.
Connect är stolta och glada över partnerskapet och ser fram emot ett starkt, givande samarbete framöver.
“Att bli partner till Connect känns kanon. Kan vi få fler och starka bolag så gynnar det definitivt regionen. Där tror vi att vi kan bidra.”, avslutar Robert Bråkenhielm.