Hur fixar man 9 nya servicebokningar minuterna efter sms-utskicket?
Bosses Bil & Motor i Luleå var först ut med att testa nya Digital Kampanj hos Midman förra veckan.
– Vi valde en målgrupp bland Honda och Subaru servicekunder för att driva trafik och fick 9 nya bokningar inom några minuter. Dagarna efter har inkommande samtal ökat och där har bokningarna spridits ut mer över tiden, säger Christoffer Alnelind på Bosses Bil.
Digitala servicebokningar via Midmans kalenderbokning i servicekallelsen har även de ökat.
STYR BELÄGGNING OCH MERFÖRSÄLJNING
Med Midmans nya tjänst Kampanj skapar du din landningssida för att aktivera befintliga kunder och driva trafik till din verkstad.
Ett exempel är riktade arbeten, exempelvis kamremsbyte, eller erbjudande om tillbehör till en särskild bilmodell.
HUR GÅR DET TILL?
Svårt? Tvärtom. Bygg själv med några enkla steg: Filtrera fram rätt målgrupp bland dina kunder, redigera sms-texten, färdigställ verkstadens preppade landningssida, välj när utskicket ska ske och följ resultatet i Midman.
Midmans Kampanj ligger klar och aktiverad för dig som användare. Ring Johan på 031-725 34 09 eller Cecilia på 031-725 34 08 för en kort demo så att du snabbt kommer igång. Du får en snygg sparbössa med trisslott när du skickat din första kampanj under april!
God merförsäljning önskar vännerna på Midman!