Thomas Betong har lång erfarenhet av hållfasthetsmätning och har under 25 år erbjudit tjänsten till sina kunder.
Nu lanserar företaget en uppgraderad, digital tjänst – monitorering av betongens hållfasthet i realtid.
All data överförs till portalen Min Betong® och analyseras automatiskt. Kunden har direkt tillgång till projektets mätresultat och kan ladda ner en PDF-rapport med en sammanställning av hållfasthetsmätningen.
Med information om betongens hållfasthet får kunden möjlighet att fortsätta med kritiska aktiviteter som formrivning och golvläggning vilket i sin tur innebär potentiella besparingar i både tid och pengar.
Betongens hållfasthetsutveckling kan följas i realtid och kan distribueras till alla projektmedlemmar via molnet för att underlätta kommunikationen på byggarbetsplatsen.
– Tid är en av de viktigaste faktorerna i byggbranschen idag. Att kunna ge våra kunder möjligheten att ta data-baserade beslut och optimera gjutning och härdningsprocessen känns mer än rätt. Tack vare det kan även vi som betongleverantör fortsätta optimera våra produkter. Ett vinnande koncept för båda parter – säger Mats Karlsson, Produktchef på Thomas Betong.
Thomas Betong lanserade kundportalen Min Betong® för två år sedan för att ge sina kunder ständig tillgång till information om, projekt, ordrar, leveranser och fakturor. Kundportalen fortsätter att utvecklas och Thomas Betong erbjuder kunderna nya tjänster. Exempelvis kan kunderna sedan förra året följa sina betongleveranser i realtid på karta.
Min Betong® är en prenumerationstjänst och finns i tre nivåer. BASIC är kostnadsfri, STANDARD och PLUS är betaltjänster. Digital hållfasthetsmätning ingår i Min Betongs PLUS.