Orvesto Mobilt Internet visar nu att Widespace har erövrat en stark andraplats och når 4,1 miljoner unika mobilanvändare i Sverige.
”Mätningen är ett sätt att skapa tydlighet och trygghet för våra kunder genom att kvalitetssäkra vår räckvidd”, säger Christophe Joyau, partneransvarig på Widespace.
Widespace når enligt mätningen 4,1 av cirka 6 miljoner faktiska svenska mobilsurfare (ORVESTO Mobilt Internet 2016 februari). Resultatet bygger på en kombination av trafikmätning och en bred panelundersökning. Metoden ger ett mer tillförlitligt underlag än renodlade trafikmätningar som innehåller en rad felkällor, i synnerhet för mobila kanaler.
”Idag är det väldigt många uppgifter i omlopp kring mobil räckvidd. Det finns en hel del luft i många av de siffrorna, vilket skapar en olycklig osäkerhet. Vi ser Orvesto Mobilt Internet som den mest rättvisande och gedigna mätningen”, säger Christophe Joyau.
I samband med Orvesto-mätningen kommer Widespace numera att ingå i analysverktyget Sesame, vilket gör det lätt och tryggt för svenska mediebyråer och annonsörer att välja Widespace. Globalt når Widespace idag 230 miljoner användare via appar och mobilsajter.
”Vi har på bara några år växt från att vara en liten svensk uppstickare, till att idag ha en räckvidd där vi når 230 miljoner mobilanvändare. Genom att kombinera räckvidd med intelligent teknik och innovativa format kan vi erbjuda varumärken en enastående möjlighet att bygga och långsiktigt fördjupa sina relationer med omvärlden ”, säger Christophe Joyau.