Sedan starten av The Hub har över 280 000 personer skickat jobbansökningar till Nordens hetaste startups.
Det massiva intresset för huben och efterfrågan från hungriga investerare har lett till att The Hub nu vässat sin plattform.
En ny funktion som varit efterfrågad av investerare är att kunna filtrera företag efter storlek och tillväxtstadium. Därmed kan investerare få skräddarsydda filter som gör det lättare att hitta lovande företag att finansiera.
Att hantera jobbansökningar kommer nu bli en smidigare process för de bolag som letar efter spetskompetens. Den som rekryterar kommer kunna organisera bättre bland de sökande och ha en ruta för fria anteckningar till hands.
Genom varje steg i anställningsprocessen kommer den som rekryterar kunna hålla koll på ett enkelt sätt var den sökande är i processen, som att en intervju är inbokad, om kandidaten är intressant eller inte för det aktuella jobbet/tjänsten. Dessa funktioner syftar till att öka flexibilitet för att hantera mängden jobbansökningar som kommer in via en av Sveriges största jobbportaler för startups.
The Hubs företagsprofiler har även förbättrats för att inkludera mer information. Nu kan varje bolag visa sitt nätverk genom att lista sina teammedlemmar och sina investerare. De kommer också kunna berätta om vilka förmåner som bolagen erbjuder, något som ger startups en möjlighet att synliggöra sin arbetskultur.
De jobbsökande kommer kunna registrera notifieringar för lediga jobb baserat på kompetens och platspreferenser, vilket kommer underlätta för de arbetssökande att knipa drömjobbet.
– Det känns väldigt roligt att presentera vårt verktyg för entreprenörer som vi nu har vässat med nya funktioner. Jag är så stolt över att vi som bank kan fylla en viktig funktion i startupvärlden. Vi lyssnadepå deras behov och skapade The Hub som verkligen har blivit en viktig del i många entreprenörers vardag, säger Agnes Theorell, Growth & Impact.