Nordic Försäkring bytte telefonilösning och sparar på en treårsperiod nästan 100.000 kronor.
Dessutom har de fått en flexibel lösning när man nu använder softphone i stället för fasta telefoner. Lösningen heter Weblink Unified 2.0.
Nordic Försäkring arbetar som oberoende försäkringsförmedlare och är speci8aliserade inom områdena skadeförsäkring och Risk Management. Till spjutspetsområden hör klassisk industri, Life Science samt försäkringslösningar för olika branschförbund och företagskedjor där de utvecklar unika helhetskoncept som kraftfullt förbättrar kundens skydd och villkor.
Antalet inkommande och utgående samtal är många under en dag. Trots att mycket kommunikation sker via mail så är det ändå telefonin som är en ytterst viktig kanal för personligt bemötande och kundnöjdhet.
– Vi hade tidigare en Telia Centrex som hängt med ett bra tag och kostade en hel del pengar, genom att byta till Weblink Unified 2.0 sparar vi drygt 100.000 kr på hela avtalstiden. Dessutom har vi fått en modernare växel med fler möjligheter och en support som är helt fantastisk, säger Jonas Bergfeldt, VD på Nordic Försäkring.
Nordic har huvudkontor i Göteborg och kontor i Växjö och Gislaved. Alla medarbetare har nu Weblink softphone och ett headset från Plantronics för varje enskilt behov. Dessutom har de valt till telekonferens och faxbrevlåda för att täcka alla behov.
– Vi känner att vi har fått en riktigt bra lösning för framtiden. När vi får nya medarbetare så kan vi snabbt få in dem i växeln. Det är bara att lägga till användare, ladda ner Weblink softphone, koppla in headset och börja prata med kunderna. Precis så enkelt vill vi att det skall vara, säger Jonas.