House:ID är en smart app som digitaliserar din bostadsinformation
Hem FASTIGHETER House:ID är en smart app som digitaliserar din bostadsinformation

House:ID är en smart app som digitaliserar din bostadsinformation

Publicerat av: Redaktionen

Svensk Fastighetsförmedlingsgruppen investerar i House:ID för att kunna bredda sitt utbud av tjänster till sina kunder.

House:ID är en snabbväxande svensk app med multi-funktionella tjänster som gör det möjligt att enkelt få en bättre överblick gällande bostaden, vilket underlättar både ägandet och skötseln av boendet.

Varje år säljs cirka 130 000 bostadsrätter och 55 000 villor i Sverige. Värden för miljoner byter ägare när människor tar lån och förverkligar sina drömmar. House:ID är en innovativ aktör som etablerat en ny standard för hur människor på ett enklare och smidigare sätt kan ta hand om och utveckla boendet: inspiration, dokumentation och konsultation smidigt samlat på samma ställe.

– Detta är ytterligare ett steg i att närma oss att uppnå vårt syfte och hjälpa de många människorna till ett hållbart boendeliv, säger Liza Nyberg VD på Svensk Fastighetsförmedling. Vi är övertygade om att House:ID blir en standard för alla bostadsägare i Sverige.

Svensk Fastighetsförmedling har i 85 år varit en drivande part i bostadsmarknaden och utvecklat både mäklarnas arbetssätt och branschen i stort genom att skapa nya erbjudanden och plattformar. Genom investeringen i House:ID bygger de vidare på sitt arv och fortsätter att anpassa sin affär efter kundernas behov av en mer holistisk syn på sitt boende.

Svensk Fastighetsförmedling kan hjälpa alla runt om i Sverige och Spanien att enkelt hitta och sälja sitt boende, Ordna bolån kan hjälpa alla att få ett bra bolån och med House:ID så sträcker man även ut en hand för att underlätta och inspirera kring ägandet och utveckling av sin bostad. I ett första steg går Svensk Fastighetsförmedlingsgruppen in som en delägare men ambitionen är att utveckla samarbetet ytterligare.

– Det är otroligt roligt att vi nu kan börja samarbeta med vår första mäklare och därmed demokratisera bostäders information för alla ägare över hela bostadens livstid. säger Pontus Andersson VD House:ID.

Som köpare av en bostad från Svensk Fastighetsförmedling kommer alla att få ett gratis abonnemang som redan har en stor mängd information samlat i appen och som kommer att göra ägandet och utveckling av bostaden mycket enklare, tryggare och roligare.

– House:ID gör det lätt att hämta information om produkter, dokumentation, räntor, försäkringar, energideklaration, taxeringsvärde, kvitto, garantier mm. Informationen förbereds så att ägaren får hjälp av den i form av redovisning av avdrag vid försäljning, länkar till att köpa produkten igen, rätt underhåll till din unika bostad, jämförelser av räntor och försäkringsvillkor och påminnelser när avtal löper ut så att man inte betalar för mycket och mer därtill. För att ingen skall komma åt just din bostads information använder vi BankID för att verifiera ägaren. Det gör också att bostadens information kan stanna kvar när du flyttar ut och nästa ägare tar över. Så fort man är verifierad ägare så kommer man åt all bostads information sorterat, länkat och med tips och råd för anpassat underhåll för just den bostaden. Det är spännande inom kort kunna börja erbjuda Svensk Fastighetsförmedlings kunder denna enkla upplevelse för att få koll, säger Pontus Andersson VD House:ID.

House:ID är en smart app som digitaliserar din bostadsinformationHouse:ID appen samlar och digitaliserar all bostadsinformation vilket gör det enklare att äga, utveckla och ta hand om sitt boende. Men framför allt enklare, smidigare och mer inspirerande House:ID har på kort tid attraherat tiotusentals aktiverade bostads ID som använder appen och utvecklar kontinuerligt sina funktioner.

– Vi ser idag både ett ökande intresse för att förvalta och utveckla sin bostad i kombination med en önskan om att få hjälp och underlätta allt från de ekonomiska och praktiska aspekterna. House:ID har idag inte bara en digitallösning som stämmer väl med våra kundinsikter utan även är den mest utvecklade och starkaste tjänst som bäst hjälper bostadsägaren, säger Jennie Skogsbord-Missuna, CXO på Svensk Fastighetsförmedling.

– Eftersom vi ser att House:ID är standarden för en digital app för att äga och ta hand om sitt hem och att användandet av ett digitalt hjälpmedel som underlättar utveckling och förvaltning kommer att öka än mer så är det naturligt att vi både samarbetar och utvecklar våra erbjudanden tillsammans. I slutändan har vi samma mål; ett enklare och roligare boendeliv, säger Jennie Skogsbord-Missuna, CXO på Svensk Fastighetsförmedling.

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy