Scrive effektiviserar affären med digital avtalshantering för Riddermark Bil
Hem Säkerhet Scrive e-signatursföretaget effektiviserar affären med digital avtalshantering för Riddermark Bil

Scrive e-signatursföretaget effektiviserar affären med digital avtalshantering för Riddermark Bil

Publicerat av: Redaktionen

E-signatursföretaget Scrive och Riddermark Bil, Sveriges största bilhandel för begagnade bilar, har ingått ett samarbete för att digitalisera Riddermark Bils avtalsprocesser.

Det innebär att samtliga serviceavtal, köp- och säljavtal och panthandelsavtal hos Riddermark Bil numera signeras helt digitalt, vilket underlättar affären och förbättrar kundresan.

Riddermark Bil köper och säljer begagnade bilar av företag och privatpersoner, ofta på distans. Alla avtal signeras idag digitalt med hjälp av e-signatursföretaget Scrive. En tjänst som har kommit att bli extra viktig för att kunna genomföra kundresan på ett så smidigt och effektivt sätt som möjligt, oavsett vart i landet som köpare och säljare befinner sig.

Digitala avtal och signaturer är nyckeln till att vi kan erbjuda våra kunder enkla och snabba digitala processer när de säljer eller köper bil med oss, och här spelar Scrive en viktig roll för oss. Att Scrive även tillhandahåller specialkompetens inom bilbranschen känns extra tryggt för oss och vår affär, säger Idalina Santamäki, Kommunikations- och kvalitetschef på Riddermark Bil.

Scrive effektiviserar affären med digital avtalshantering för Riddermark Bil

Antalet signerade digitala avtal har ökat snabbt hos Riddermark Bil, vilket visar på den stora efterfrågan och bekvämligheten i tjänsten. Under 2020 var antalet signerade avtal via Scrive hos Riddermark Bil 67 151, en siffra som 2021 ökade markant till 126 064 signerade avtal. Det vill säga nästan en dubblering på endast ett år och en siffra som talar för att digitala avtal bevisligen effektiviserar affären och kundresan. Bilbranschen är även en bransch som tydligt efterfrågar fler digitala lösningar.

Bilbranschen är ett område där vi ser ett stort behov och god utvecklingspotential för digitala avtal. Riddermark Bil är ett utmärkt exempel på hur en övergång till mer digitala lösningar förbättrar upplevelsen för både köpare och säljare, samtidigt som det förbättrar affären, säger Viktor Wrede VD på Scrive.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>