Findity tar in 50 miljoner kronor och accelererar sin internationella expansion.
Hem STARTUP Findity tar in 50 miljoner kronor för att accelererar sin internationella expansion

Findity tar in 50 miljoner kronor för att accelererar sin internationella expansion

Publicerat av: Redaktionen

Fintechföretaget Findity tar in 50 miljoner kronor för att accelerera sin internationella expansion och genomför samtidigt en omfattande uppdatering av varumärket.

Företagets två varumärken, Companyexpense och Findity, samlas under ett tak vilket möjliggör fullt fokus på fortsatt innovation och expansion.

Den svenska leverantören av utläggshantering Findity tar in 50 miljoner kronor från privata investerare som Johan Blomquist, tidigare partner på Altor, Niklas de Bésche, tidigare VD på Meltwater, samt befintliga ägare och personal. Investeringen ska användas till att accelerera företagets internationella expansion och produktutveckling. I samband med detta görs också en omfattande varumärkesuppdatering som samlar två varumärken under ett Findity.

Finditys produkter för utlägg, representation, milersättning och traktamente används idag av mer än 30’000 kunder. Genom sitt white label-erbjudande förser företaget partners som American Express, BDO, Visma SPCS och Fortnox med lösningar för utläggshantering under deras respektive varumärken.

Findity tar in 50 miljoner kronor och accelererar sin internationella expansion.Findity befinner sig i en väldigt spännande expansionsfas. Med en produkt som våra kunder verkligen gillar, ett unikt white label-erbjudande för våra partners, och en stark efterfrågan är möjligheterna fantastiska!” – Niklas de Bésche

Efter att ha byggt en ledande produkt och position i Sverige är nu siktet inställt på internationell expansion.

Samtidigt byter företaget namn på sin produkt Companyexpense som framöver kommer heta Findity.

“Vi ser stor efterfrågan från företag som vill förbättra medarbetares vardag och investeringen ger oss möjligheten att stärka vår position internationellt. Vi vill att kunder och partners ska få en enklare utläggshantering. Med ett nytt enat varumärke samlas vårt fokus och vi fortsätter att innovera och förbättra vardagen för de som använder vår produkt” – Patrick Olsson, VD på Findity.

 

 

Relaterade Artiklar