Enento Group gör en initial investering i tillväxtbolaget Goava Sales Intelligence AB
Hem NYHETER Enento Group gör en initial investering i tillväxtbolaget Goava Sales Intelligence AB

Enento Group gör en initial investering i tillväxtbolaget Goava Sales Intelligence AB

Publicerat av: Redaktionen

Den nordiska affärs- och kreditinformationskoncernen Enento Group genomför nu en strategisk investering i det svenska tillväxtbolaget Goava Sales Intelligence AB och kliver samtidigt in som största ägare i företaget.

Partnerskapet innebär att Enento Group, med en initial investering om 38 miljoner kronor, nu äger 38,3% av Goava och tar plats i Goavas styrelse.

Enento har rätt att bli majoritetsägare i framtiden.

Goava och Enento Group har haft ett nära samarbete en längre tid när det gäller datautbyte. Från och med idag fördjupas samarbetet genom partnerskap som innebär att Enento Group gör en initial investering på 38 miljoner kronor i bolaget. Enento Group har i och med detta en ägarandel om 38,3% i Goava, med option att under 2025 förvärva bolaget till 100%.

– Vår gemensamma ambition är att ge varje nordisk B2B säljare möjlighet att arbeta effektivt och datadrivet genom att kombinera och integrera förstklassig strukturerad och ostrukturerad data från smarta Sales Intelligence-tjänster. Denna investering är dessutom ett viktigt strategiskt steg för oss på resan att bli ledande i Norden inom affärsinformation då vi får tillgång till ny data och utökar vår analysförmåga. Det kommer att bidra till vår innovationskraft och accelerera vår tjänsteutveckling, säger Anders Frimodig, produktchef affärsinformation inom Enento Group.

Investeringen innebär en möjlighet för Enento Group att addera en unik Sales Intelligence-tjänst till sin portfölj. För Goava innebär samarbetet en möjlighet att växa nordiskt genom tillgång till en större marknad.  Partnerskapet innebär också att Goava kan addera ny högkvalitativ data i sina tjänster samt möjligheten att nå nya användare genom Enento Groups ledande marknadsföringskanaler som till exempel Allabolag och Proff med totalt över 6 miljoner unika besökare per månad i Norden.

Enento Group gör en initial investering om 38 miljoner kronor i tillväxtbolaget Goava Sales Intelligence AB och blir samtidigt största ägare

Jonas Ehne, vd och grundare av Goava Sales Intelligence AB

– Relevans är nyckelordet för modernt B2B-sälj. Företag i Norden investerar alltmer i data och inom CRM för att säkerställa sin konkurrenskraft. Med AI och Machine Learning rekommenderar Goava vilka företag man borde bearbeta samt berikar kundernas CRM med värdefull data och insikter. Vi vill hjälpa Nordens alla B2B-säljare att arbeta mer effektivt och datadrivet. Tack vare partnerskapet med Enento får vi inte bara tillgång till marknadsledande data, utan även tillgång till dominerande marknadskanaler som Allabolag och Proff, där vi kan nå ut med våra datadrivna insikter till miljontals användare, säger Jonas Ehne, vd och grundare av Goava Sales Intelligence AB.

– Vi tror att vår kompetens inom AI och Sales Tech är en perfekt match med Enentos breda räckvidd och högkvalitativa data, tillägger Henrik Stridsberg, medgrundare och styrelseordförande i Goava Sales Intelligence AB.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy