Adobe presenterar sin nya CDP-innovationer för att göra den digitala ekonomin personlig
Hem TEKNIK Adobe presenterar sin nya CDP-innovationer för att göra den digitala ekonomin personlig

Adobe presenterar sin nya CDP-innovationer för att göra den digitala ekonomin personlig

Publicerat av: Redaktionen

Adobe lanserar nya innovationer för sin kunddataplattform (CDP), Adobe Real-Time CDP, för att hjälpa varumärken att utnyttja förstapartsdata som kärnan i sin strategi för kundbemötande.

Bolag kan göra den digitala ekonomin personlig samtidigt som de bygger upp konsumenternas förtroende, allt utan behov av cookies från tredje part.

I takt med att företag i alla branscher inför Adobe Real-Time CDP introducerar Adobe nya funktioner som är inriktade på specifika behov inom hälsovård, detaljhandel och B2B – från integritet och säkerhet till kontobaserad marknadsföring.

Adobe presenterar sin nya CDP-innovationer för att göra den digitala ekonomin personligAdobe Real-Time CDP, som är en del av Adobe Experience Cloud, hjälper globala bolag att leverera personliga upplevelser till miljontals kunder i realtid. Bland kunderna finns EY, General Motors, Henkel, The Coca Cola Company och The Home Depot.

– Företag som investerar i att omsätta sina förstapartsdata i handling är de som kommer att leverera personliga upplevelser och slå konkurrenterna, säger Anjul Bhambhri, senior vice president, Adobe Experience Cloud på Adobe. Med förändrade konsumentförväntningar i den digitala ekonomin är det dags att gå ifrån tredjepartscookies och företag måste anta en strategi för förstapartsdata för att förbli relevanta.

Adobe Real-Time CDP gör det möjligt för bolag att samla in förstapartsdata och använda samtyckesbaserade metoder för att bygga rika och användbara kundprofiler, segmentera målgrupper och leverera personliga upplevelser till kunderna. Nya innovationer för hälso- och sjukvård, detaljhandel och B2B inkluderar:

  • Inbyggda integritets- och säkerhetsverktyg och Healthcare Shield: Nu i betaversion med nya integritets- och säkerhetsförbättringar för hantering av kunddata. Förbättringarna omfattar krypteringskontroll, policyverktyg för automatisk samtyckesinhämtning och kontroll av dataåtkomst ner till fält på attributnivå – en kritisk funktion för bolag verksamma i starkt reglerade branscher och för dem som vill säkerställa att datamängder används på avsett sätt. Real-Time CDP är nu HIPAA-klar genom Healthcare Shield, ett nytt erbjudande från Adobe Experience Platform, vilket gör det möjligt för företag inom hälso- och sjukvården som omfattas av HIPAA att på ett säkert sätt utnyttja vissa typer av känsliga personuppgifter för att leverera mer personliga upplevelser genom hela kundresan inom hälso- och sjukvården.
  • Berika kundprofiler med Adobe Commerce (Magento): Nu finns det en betaversion av Adobe Commerce, och detaljhandelsföretag som använder Adobe Commerce kan koppla handelsdata från första part till Real-Time CDP och andra Adobe Experience Cloud-applikationer. Detta gör det möjligt för företag att använda insikter från shopping- och surfbeteende för att bygga rika kundprofiler och leverera mer personliga shoppingresor.
  • AI för avancerad målinriktning och effektivare uppbyggnad av pipelines: Nu finns prediktiv lead- och kontoscoring för Real-Time CDP B2B Edition och Real-Time CDP B2P (Business-to-Person) Edition som gör det möjligt för företag att skapa effektivare pipeline genom att identifiera personer och konton som sannolikt kommer att bli försäljningsmöjligheter med hjälp av Adobe Sensei-driven intelligens.
  • Segment Match i Adobe Real-Time CDP är nu allmänt tillgänglig, vilket gör det möjligt för företag att samarbeta med hjälp av sina förstapartsdata med strikta sekretesskontroller och konsumenternas samtycke. Företag kan på ett effektivare sätt engagera målgrupper genom att samarbeta med andra företag eller inom företagets egna affärsenheter. Företag kan samla in identifierare utan cookies i flera kanaler och använda Adobes styrnings- och samtyckesverktyg för att hantera hur identiteter samlas in, när de kan användas och i vilket syfte.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy