Victoriahem har tecknat avtal med Securitas som får i uppdrag att sköta en central larmcentral.
Uppdraget innebär att Securitas tar emot alla inkommande samtal som gäller fastighetsjour och störningsärenden efter vanlig arbetstid.
– Främsta skälet är att vi vill kunna erbjuda bästa möjliga tillgänglighet och service till våra hyresgäster. Med en gemensam larmcentral för samtliga våra områden får vi också bättre överblick över de ärenden vi får in under jourtid. Det gör att vi kan vi kan kvalitetssäkra rutiner och säkerställa att vi fattar rätt beslut om vilka åtgärder vi behöver sätta in, säger Peter Ullmark, COO på Victoriahem.
Securitas har liknade rikstäckande uppdrag för ett flertal andra fastighetsbolag.
– Det gör att vi har erfarna operatörer som kan lösa vanliga problem redan över telefon. Om ärendet kräver hantering på plats skickar vi omgående ut en av våra behöriga fastighetstekniker, eller i de fallen Victoriahem anlitar andra entreprenörer lokalt ser vi till att de har bästa möjliga underlag och instruktioner för att snabbt kunna hjälpa hyresgästerna på bästa sätt, säger Linda Ehnvik, Key Account Manager, Securitas Sverige.