Idag presenterar Tieto Insurance-in-a-Box, en digital startup-plattform som gör att försäkringsbolag kan lansera nya produkter på mindre än två månader.
Det möjliggör för försäkringsbolag att ta till sig de senaste tekniktrenderna för snabbare lanseringar och tillväxt.
Den digitala omvälvningen inom försäkringsområdet skapar affärsmöjligheter för både befintliga aktörer och utmanare. En lösning för att möta förändringen är att skapa en digital startup inom företaget, vilket är ett nytt angreppssätt som fungerar oberoende av, eller med minimal integration med, andra system.
Tietos Insurance-in-a-Box minskar tiden för att skapa och lansera nya produkter från tidigare 1,5 år eller mer till mindre än två (2) månader, vilket gör att nya idéer kan prövas snabbare. Då det är en anpassningsbar white label-plattform med partnerlösningar i form av integrerade ekosystem och med stöd för många olika provisionsmodeller ger det optimal kostnadseffektivitet.
”På Tieto satsar vi ständigt på att hjälpa våra kunder att bygga upp förmågan och flexibiliteten att prova nya idéer och utforska nya intäktsströmmar utan att störa den befintliga verksamheten”, säger Christian Segersven, Vice President, Tieto Financial Services.
Innovativa partner som exempelvis Insicon, Ikione, Giosg, Futusome, Signicat, TrueMotion och FRISS gör Insurance-in-a-Box till ett heltäckande och modulärt ekosystem med sina expertkunskaper inom försäkringssystem och plugintjänster.