Gustav Berghog tillträdde som CEO för det oberoende jämförelseföretaget Zmarta Group i början av 2019 med bland annat det uttalade målet att etablera Zmarta som den ledande jämförelsetjänsten i Norden inom bolån, lån, elavtal och försäkringar samt höja medvetenheten hos hushållen och små och medelstora företag om möjliga kostnadsbesparingar inom bolån, lån, elavtal och försäkringar.
Varumärket Zmarta har utvecklats till ett av Sveriges mest kända varumärke och nästan varannan svensk känner idag till Zmarta, vilket speglar bolaget omfattande marknadsinvesteringar under 2019.
Sedan Gustav Berghogs tillträde som CEO har flertalet nya nyckelkompetenser rekryterats in till koncernens Group Management Team i syfte att stärka Zmarta Groups position ytterligare.
Det senaste tillskottet i gruppen är Niklas Jansson som tillträder tjänsten som koncernens CMO för marknaderna i Sverige, Norge och Finland.
– Jag är mycket glad att kunna välkomna Niklas som CMO till Zmarta Group. Jag är övertygad om att hans bakgrund inom bland annat digital marknadsföring, varumärkesbyggande tillsammans med ett starkt affärsdriv kommer att ha stor betydelse för Zmarta Groups utveckling av varumärke och affär, säger Gustav Berghog, CEO för Zmarta Group
Niklas har lång erfarenhet av marknadsföring och digital affärsutveckling och kommer senast från rollen som nordisk marknadsdirektör på spelbolaget Leo Vegas och har även en lång erfarenhet inom Schibsted koncernen som kommersiell direktör för Bytbil.com och marknadschef på SCM Ventures.
– Zmarta Group har i dag en mycket stark position på marknaden. Med de tidigare förvärven av Elskling och Insplanet erbjuder Zmarta Group det starkaste erbjudandet av jämförelsetjänster inom lån, bolån, elavtal och försäkringar. Jag har stora ambitioner när det gäller att fortsätta bygga Zmartas varumärke som den ledande jämförelsetjänsten i Norden och att vässa gruppens erbjudanden ytterligare, säger Niklas Jansson