Hem TEKNIKMOLN TJÄNSTER Molntjänsten Lyra höjer kvaliteten på hela Svenska Bostäders verksamhet

Molntjänsten Lyra höjer kvaliteten på hela Svenska Bostäders verksamhet

Publicerat av: Redaktionen

Lyra är en skräddarsydd molntjänst som ger fastighetsbolag en total överblick och kontroll över avtal, upphandlade leverantörer, inköp av tjänster, rapportering om och när åtgärder har genomförts.

Molntjänsten Lyra höjer kvaliteten på hela Svenska Bostäders verksamhet 2

Lyra är en molntjänst som ger fastighetsbolag full koll och högre kvalitet på avtalade tjänster.

Applikationen är helt transparent vilket gör att alla intressenter kan följa vad och när saker sker.

Molnbaserad tjänst

Lyra är en molnbaserad tjänst som utvecklats av IRMs systemutvecklare. Lyra är uppbyggd på ett antal moduler; Avtal, Inköp, Beställningar, Rapporter och Kommunikation, som överlappar varandra. Tillsammans skapar de ett heltäckande system. Lyra utvecklades i samband med att Svenska Bostäder kom till IRMs systemutvecklare för att få hjälp med att nå målet att vara lika bra val för sina kunder som sina leverantörer. De effekter Lyra givit hos vår kund är bl a kraftigt ökat antal leveranser i tid, mycket färre antal avtalsavvikelser och minskad andel osynliga beställningar; sådana som skett muntligen eller via mail, säger Annelie Wiberg, vd för IRM Design.

”Med Lyra blir det ordning och reda och grepp om kostnaderna. Leverantörerna jobbar på ett annat sätt och tar större ansvar. Det höjer kvaliteten på hela verksamheten. Och hyresgästerna får fel åtgärdade när de ska. Alla blir nöjda och glada.” – Håkan Jansson, Inköpschef Svenska Bostäder

Lätt att göra rätt för alla parter

Lyra gör livet lättare för alla intressenter inom ett fastighetsbolags verksamhet. Bolagets ledning får en total överblick och kontroll. Applikationen är helt transparent vilket gör att alla intressenter kan följa vad och när saker sker. Upphandlaren får fullständig koll över statusen på alla avtal. Fastighetsvärden vet alltid vilken leverantör som ska få en beställning. Leverantören får bättre möjlighet att genomföra uppdrag enligt överenskommen tid. Och hyresgästen blir nöjdare.

Goda resultat både för beställare och leverantör

Leverantörer som använder Lyra utför i snitt mer än 90 procent av sina uppdrag i tid. Många av firmorna ligger högre än så. Ta till exempel Svenska Bostäders leverantör Edsvikens el. På närmare 600 serviceuppdrag har de en servicegrad på 96 procent. Det är inte svårt att få nya uppdrag med en sådan statistik.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>