Klarna och Litium AB (publ) lanserar i dag en gemensam lösning där e-handlare får tillgång till Litiums molnbaserade e-handelsplattform och Klarnas globala kassa genom ett och samma avtal. E-handlaren betalar enbart baserat på faktisk försäljning, och den procentuella avgiften sjunker i takt med att försäljningsvolymen ökar.
Den nya lösningen riktar sig till snabbväxande e-handelsbolag med ambitionen att växa både i omsättning och till flera geografiska marknader.
– Vi har tillsammans med Klarna skapat en flexibel molnbaserad e-handelslösning med en global kassa så att e-handlaren kan växa i både omsättning och geografi utan hinder och med en procentuell avgift som sjunker ju mer omsättningen ökar. Att växa sin e-handel ska vara enkelt och lönsamt, säger Henrik Lundin, VD på Litium.
Litiums molnbaserade e-handelsplattform är skalbar och helt flexibel. I kombination med Klarnas globala betallösning blir det ännu enklare för e-handlarna att växa över hela världen.
– Som alltid med Klarnas lösning ingår alla populära betalsätt utan någon risk för butiken och med möjlighet att sälja till hela världen. Det här är en väldigt bra lösning för e-handlare som har tillväxt som prioritering, säger Jeanette Anttila, Nordic Director SME Sales & Partnerships på Klarna.
Litium, som noterades på Aktietorget den 31 maj 2016, har ca 250 kunder inom både B2B och B2C. Samarbetet med Klarna är främst riktat mot e-handlare med höga försäljningsvolymer mot konsument.
– Vi tycker det är roligt att Klarna vill göra denna satsning tillsammans med oss. Vi ser båda en stor försäljningspotential i det här. Det här har aldrig gjorts förut för lite större e-handlare, avslutar Henrik Lundin