Marginalen Bank går nu in på den växande betalmarknaden för e-handel i Sverige och lanserar betaltjänsten Hygglig Checkout. Målet är att skapa en trygg och enkel köpupplevelse till schyssta villkor. Med enkel integration och ett avtal utan lång bindningstid eller fasta avgifter, är ambitionen att bli en ledande betaltjänst i Sverige.
– Vi har lång erfarenhet av att arbeta med företag i tillväxt. När vi nu ser hur samhället, näringslivet och även våra kunders affärsmodeller digitaliseras så måste vi följa med iden utvecklingen så att vi även framöver är en konkurrenskraftig partner. Sen är det extra roligt att ha som mål att göra tjänsten så schysst och transparent som möjligt både för konsument och e-handlare, säger Sarah Bucknell, VD för Marginalen Bank.
De betalsätt som finns tillgängliga i Hygglig Checkout är idag faktura, kort samt direktbanksbetalningar och fler betalsätt kommer att läggas till under året. Med Marginalen Bank som partner ska e-handlare kunna känna sig trygga med att de har en modern betallösning som ständigt utvecklas i takt med deras kunder. Hygglig Checkout ska bidra till schysstare e-handel, både för e-handlarna och för deras kunder. För e-handlaren innebär det bl.a. att varken bli inlåst i långa avtalstider, eller att behöva avtal med olika betaltjänstleverantörer. För konsumenten innebär det t.ex. att via sms bli påmind om utebliven betalning, så att påminnelseavgift kan undvikas.
– Det händer mycket på betalmarknaden nu. Det blir allt naturligare att göra e-handelsköp via mobilen och förtroendet för olika betalsätt förändras. Då känns det väldigt roligt att vara med och lansera en betallösning som både är heltäckande och har siktet långsiktigt inställt, säger Lars Francke, ansvarig för Hygglig Checkout.