Med sitt nya varumärke Walley stärker Collector sin position inom betallösningar för e-handel.
Varumärket är en nylansering av affärsområdet Payments som har haft en stabil utveckling de senaste åren, med både stark volymtillväxt och stärkt position.
Med ett eget varumärke för betallösningar och ökade it-satsningar kommer Collector att bli ännu mer relevanta och tydliga för sina e-handelskunder.
– Nu tar Collector ett naturligt nästa steg där vi väljer att särskilja våra betallösningar från bankens övriga tjänster. Efterfrågan har ökat kraftigt de senaste åren, särskilt bland nordiska handlare med verksamhet i flera länder. Med ett nytt varumärke och förbättrade produkter, skapar vi ännu bättre förutsättningar för handlarna att växa, samtidigt som slutkundupplevelsen förstärks. Walley har utvecklats utifrån vad konsumenter vill ha idag och vad de kommer att kräva imorgon, säger Mikael Anstrin, General Manager för Walley.
I samband med nylanseringen görs också en utvecklingssatsning som bland annat innefattar en uppdaterad version av checkouten, en rad nya verktyg för handlarna och en förbättrad slutkundsupplevelse. De nya lösningarna är särskilt anpassade för handlare som är verksamma på fler marknader eller har planer på nordisk expansion.
Walley kommer fortsatt vara en del av den börsnoterade banken Collector vilket gör det möjligt att kombinera bankens styrkor med det nya varumärkets ökade fokus på produktutveckling och innovation.
– Vi ser en stor fördel med att vara en del av Collector där vi kan dra nytta av finansiell styrka och effektiva kreditprocesser. Med ett nytt varumärke och en ökad satsning på innovation och den senaste tekniken kommer vi att kunna stärka vår position ytterligare. Flera av våra handlare är redan live med Walley och vi har fått väldigt positiv respons, säger Mikael Anstrin.