Giosg, det ledande tech- och mjukvaruföretaget som kombinerar livechatt, bottar, konverserande AI och interaktivt webbplatsinnehåll kan idag meddela att de inlett ett samarbete med Bluestep Bank, den marknadsledande specialistbanken inom bolån i Norden.
Samarbetet mellan giosg och Bluestep Bank innebär vässad webbkvalité i form av förbättrad serviceupplevelse för Bluestep Banks kunder vid besök på hemsidan.
Genom giosgs livechatt och andra riktade element kommer webbplatsbesökaren enkelt kunna lokalisera bättre online, vilket gör hela kundresan smidigare.
Med hjälp av livechatt kommer man kunna identifiera sina kunder med bank-id, något som kommer att effektivisera processen. Ett gemensamt mål är ökad tillgänglighet med höga krav på datasäkerhet; en självklar prioritering för Bluestep Bank. Bank-id är ett säkert sätt att identifiera sig på och det kommer göra upplevelsen ytterst smidig samtidigt som säkerheten inte kompromissas med.
“Vi ser fram emot att arbeta med Bluestep Bank som är ett stort namn på den svenska marknaden i bank och finansvärlden. Vi strävar mot att deras kunder ska få en bättre helhetsupplevelse online. I takt med digitaliseringens framfart är en smidigare hemsida A och O. Vi kan möjliggöra bättre support till rätt personer i rätt tid, och därmed uppnå större kundnöjdhet – något som både Bluestep Bank och giosg värderar högt.”, säger John Goliats, landschef för giosg i Sverige.
“Samarbetet med giosg är ytterligare ett steg i vår strävan att förbättra vår kundresa och att kunna erbjuda bästa möjliga service för våra kunder i en säker miljö online via vår hemsida. Vi kan nu erbjuda riktad hjälp genom att besvara de frågor kunder har om våra produkter och lösningar inom bolån, utan att kunden behöver byta kanal. Samarbetet kommer att resultera i en enklare och tryggare resa för våra kunder”, säger Jesper Johansson, affärsutvecklingschef på Bluestep Bank.