Biltema, ledande inom produkter för bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar, lanserar nu kundfinansiering från Resurs Bank.
Samarbetet gäller Sverige och finansiering erbjuds till både privatpersoner och företag. Dessutom lanseras Biltema i Resurs Banks prisbelönta lojalitetsapp, Loyo.
Biltema marknadsför mer än 19 000 artiklar och finns på 123 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Samarbetet med Resurs Bank gäller den svenska marknaden och innebär att kedjan erbjuder sina kunder flexibel betalning från Resurs Bank. Biltemakortet till privatpersoner och företagskort till företag.
Som ett ytterligare kundvärde lanseras nu även Biltema i Resurs Banks app Loyo, utsedd till Årets Bankapp 2015 av Privata Affärer. Med appen får kunderna snabba uppdateringar om sitt konto, erbjudanden och kan även ansöka om limithöjning via mobiltelefonen.
– Av erfarenhet vet vi att Resurs Bank är en trygg och stark partner inom kundfinansiering. Våra kunder får en trygg relation till oss och vi får kan på så sätt erbjuda kunderna en valfrihet i sina betalningar, säger Henrik Jarl, Marknadschef på Biltema Sverige.
– Vi ser fram emot ett långt och värdebyggande samarbete med ett av Nordens mest spännande detaljhandelsföretag, säger Christoffer Norrthon, Executive Account Manager Resurs Bank.
Med kundfinansiering från Resurs Bank kan kunderna betala sina produkter till fullo vid första fakturan eller välja att delbetala sitt köp på längre tid. Kunden kan alltid avbryta en delbetalning och slutbetala sitt köp utan extra avgifter.