Canon är, enligt analysföretaget Radars stora årliga leverantörskvalitetsgranskning, ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2016.
Canon placerar sig på listan över Sveriges fem bästa leverantörerna inom segmentet Användarnära IT.
Undersökningen är gjord av Radar Ecosystem Specialists och är nordens största kundnöjdhetsundersökning inom IT. Årets undersökning engagerade cirka 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina IT-leverantörer runt levererad kundnöjdhet.
Canon och Canon Business Center hjälper företag att bli bättre på allt som har med information och dokument att göra. Till vår hjälp har vi utvecklat en egen lära kallad Dokumentismen. Den handlar om hur du jobbar smartare för att få en smidigare vardag. Och den tar hänsyn till hur vi som människor beter oss och vilka problem och utmaningar vi står inför på kontoret.
”Vi på Canon har gjort ett aktivt val där vi alltid sätter kunden i fokus och utgår från kundens vardag och utmaningar. Detta gör att vi upplevs som kundnära och med hög förståelse för våra kunder. Den här undersökningen är ett av de kvitton vi får på att vi satsar rätt” berättar Linn Lambert-Kryss, marknadsdirektör B2B på Canon Svenska.
”Vi vet att vi kan hjälpa våra kunder ta del av den pågående digitaliseringstrenden, fortsätter Linn Lambert-Kryss, för att komma riktigt nära våra kunder kommer vi under hösten träffa våra slutkunder under en riksomfattande turné där vi vill visa våra kunder hur andra företag gjort med hjälp av Canons lösningar”.