Betala verkstadsbesöket med mobilen

Nu släpps en ny version av CarPay där kunderna har möjlighet att betala sitt verkstadsbesök med mobilen.

I April lanserade Volvofinans Bank appen CarPay vars syfte är att förenkla bilägarens vardag och ge bankens kunder en ökad kontroll över sin bilekonomi med en tydlig översikt direkt i mobilen.

Mottagandet av CarPay har varit fantastiskt, idag har appen laddats ner mer än 220 000 gånger och använts flitigt av 75 % av användarna månadsvis. CarPay startade som ett steg i Volvofinans Banks digitala förändringsresa där man utmanar, tänker nytt och förenklar för våra kunders var dag, säger Roderik Jönsson, chef för Affärsutveckling på Volvofinans Bank.

Göra verkstadsbesöket smidigare och enklare
Volvofinans Bank blir först med att ge sina kunder möjligheten att innan de hämtar ut sin bil få en översikt av vad som har utförts i verkstaden, nyttja intjänade bonuscheckar, delbetala sitt köp och betala verkstadsbesöket direkt i mobilen. Den nya funktionen i CarPay är ytterligare ett steg att förenkla och göra bilekonomin smidigare både för kunder och verkstadspersonal.