Kunder som har moderniserat sina innehållshanteringssystem med Storybloks headless CMS fick 582 % i avkastning på investeringen under en treårsperiod, och på bara sex månader hade investeringen i den skalbara innehållshanteringslösningen betalat sig.
Storyblok, en ledande leverantör av content management system (CMS) med fokus på omnichannel-marknadsföring, har släppt en ny rapport:
Total Economic Impact som utförts av Forrester Consulting. Undersökningen genomfördes på uppdrag av Storyblok och visar att det genomsnittliga företaget (av de deltagande kunderna) fick 582 % i avkastning på sin investering genom att använda Storybloks CMS och att lösningen betalade sig själv på mindre än 6 månader.
Dessutom fick kunderna betydande fördelar:
- Mer än 17 miljoner SEK tjänades på att använda ett centraliserat CMS
- 3 gånger högre produktivitet genom effektiviserad installation
- Bättre kundupplevelser med skalbar innehållsproduktion
”Kundernas fina omdömen och erfarenheter har varit en fantastisk indikator för oss på vad företag kan tjäna på att hantera sitt innehåll med Storyblok. Vi befinner oss i en tid när företag utforskar andra alternativ än traditionella CMS-plattformar och upptäcker att headless CMS ger mer flexibilitet för företagets innehållsproduktion. Forrester-studien visar att Storyblok är värt investeringen”, säger Dominik Angerer, medgrundare och VD på Storyblok.
”Vi har sett en produktivitetsökning på hela tre procent sedan vi bytte till Storyblok. Dessutom har vi kunnat berätta bättre historier av mycket högre kvalitet för våra kunder”, säger Head of Digitization på Telco som intervjuades i samband med undersökningen. Samtliga av de deltagande företagen rapporterade att de såg att besökarna tillbringade mer tid på deras webbplatser på grund av de regelbundna uppdateringarna av innehållet.
Headless ger mindre huvudvärk
Innan företagen investerade i Storybloks CMS använde de traditionell CMS och/eller ett skräddarsytt monolitiskt system som krävde stora resurser att underhålla.
På grund av den ständiga mängden ändringar av befintligt och nytt innehåll ägnar många företag alldeles för mycket tid åt att bara hålla kundanpassat innehåll uppdaterat på de olika plattformarna.
”Storyblok har en förmåga att bygga en agil arkitektur för grafik, redigering och arbetsflöden och ger en möjlighet att göra omnichannel-publicering som gör det mer lekfullt att skapa och styra innehåll för alla team, och ger dessutom mer engagerande digitala upplevelser. Det moderna tillvägagångssättet för innehållshantering ger betydande besparingar och affärsfördelar och visar att företag som vill framtidssäkra sig när det gäller att skapa kraftfullt innehåll måste agera nu”, säger Dominik Angerer.