Skatteverket och Kronofogden har valt Capgemini Sverige AB som en av fyra huvudleverantörer avseende uppdragstjänster inom applikationsområdet.
Ramavtalet gäller i 2 år med möjlighet till förlängning i ytterligare 2 år.
Efter mer än ett decennium av nära samarbete fortsätter Capgemini vara en tydlig digitaliseringspartner för framtiden.
Avtalet omfattar hela Sverige, men utförandet av uppdragstjänsterna är till största del koncentrerat till Solna/Sundbyberg. Vissa tjänster utförs även i Göteborg, Umeå, Visby, Västerås och Östersund.
Ramavtalet inkluderar olika former av uppdrag, från analys och förstudier till agila team samt kompetensförsörjnings- och utvecklingsuppdrag, men även andra typer av uppdrag som omfattas av avtalet. Samarbetet täcker kompetensområden inom bland annat ledning och styrning, system- och webbutveckling, analys och design samt arkitektur och säkerhet.
‒ Vi har varit partner till Skatteverket och Kronofogden i mer än 14 år och det är med stolthet och ödmjukhet vi tackar för det förnyade förtroendet. Vi ser fram emot att fortsätta vara en del av Skatteverket och Kronofogdens färd mot ökad digitalisering och förnyelse under de nästkommande åren, säger Lars Kullberg, Affärsområdeschef för Offentlig sektor på Capgemini i Sverige.