Identitets- och säkerhetsföretaget Nexus Group lanserar Nexus Service Station. ”Den gör det möjligt för dina användare att själva administrera en rad uppgifter som krävs under deras passer- och inloggningskorts livscykel, såsom att beställa nya kort, mata in användardata och ta foton.
Det innebär att dina kostnader för kortadministration kan minskas dramatiskt”, säger Anders Wallbom, produktägare för Nexus Service Station.
Självbetjäningsstationen installeras helst på en säker plats som de flesta användarna har tillgång till, såsom receptionen eller lunchrummet. Användaren identifierar sig vid stationen med sitt användarnamn och lösenord, sina domäninloggningsuppgifter eller sitt smartkort.
”Att låta dina anställda, studenter eller leverantörer administrera sina egna passer- och inloggningskort med servicestationen minskar inte bara dina kostnader – det gör även livet mycket enklare för dina användare”, säger Anders Wallbom.
Intuitiva och användarvänliga arbetsflöden
Servicestationen har ett intuitivt användargränssnitt och användarvänliga arbetsflöden för att administrera olika uppgifter.
”Det finns flera färdiga arbetsflöden för specifika behov, exempelvis SITHS-arbetsflödet, där du använder ditt befintliga hälsovårdskort för autentisering när du beställer ett nytt kort. Arbetsflödena och det allmänna utseendet på användargränssnittet kan anpassas helt och hållet efter kundens behov”, säger Anders Wallbom.
Lätt att integrera med IAM-system
Service Station kan användas som en fristående självbetjäningskiosk eller integreras med system för identitets- och åtkomsthantering från andra leverantörer, med hjälp av mjukvaran Nexus IDC.
”Servicestationen är även en del av Nexus Smart ID-lösning, som låter dina användare identifiera sig visuellt, logga in, öppna dörrar, signera, betala och göra säkra utskrifter – med ett enda Smart ID”, säger Anders Wallbom.