Mattias Hallgrim från Zmarta senaste tillskottet till den snabbt växande tech-banken
Den svenskgrundade tech-banken Northmill tillsätter Mattias Hallgrim som ny Chief Marketing Officer, CMO. Mattias har över 20 års erfarenhet från en rad ledande företag såsom Tradedoubler och Ticketmaster och kommer närmast från rollen som CMO på Zmarta, där han ansvarade för den internationella lanseringen av varumärket. Hans uppgift på Northmill blir utöver att leda marknadsavdelningens arbete, att etablera och forma bilden av den snabbt växande banken. Mattias tar också plats i Northmills ledningsgrupp.
Hikmet Ego, Vd på Northmill kommenterade:
– Det är verkligen roligt att ha Mattias ombord. Hans långa erfarenhet och djupa kunskap inom marknadsföring, försäljning och varumärkesarbete kommer att bli en viktig tillgång till vårt team när vi växer vårt bankerbjudande och skalar upp verksamheten ytterligare. Vi bygger en bank som kretsar kring kundens behov vilket ställer höga krav på att organisationen hela tiden är nyfiken och lyhörd. Mattias kommer spela en viktig roll i att fortsätta utveckla den kulturen.
Gemensamt för Mattias karriär har varit att komma in i en fas där både företaget och branschen i stort genomgått omvälvande förändringar och där gamla sanningar har börjat ifrågasättas. Northmill och finansbranschen är inget undantag.
Mattias Hallgrim, CMO på Northmill kommenterade:
– Jag känner mig ödmjuk inför uppgiften och ser mycket fram emot att fortsätta utveckla det fina momentum som Northmill har byggt upp. Det finns en genuin vilja att vara en pådrivare i branschen mot smartare bankprodukter som hjälper människor att spara pengar. För mig är marknadsföring och kommunikation en integrerad del av affären och det känns spännande att bli en del av en ny konsumentbank som utmanar en traditionell bransch genom att sätta kunden i fokus.