För Niklas Thulin, ny Head of Digital på Aareon Nordic, handlar det om att lyfta fram och sätta den digitala utvecklingen på agendan och se den potential som finns.
Därefter vill han tillsammans med sina kunder hitta var i deras vardag som digitaliseringen kan ge mest effekt.
– Risken när vi pratar om digitalisering är att det känns för svårt och för långt bort. Jag tror att vi kan börja väldigt basic – steget till att få värde av digitalisering behöver inte vara så stort, säger Niklas Thulin.
Niklas kommer senast ifrån It-bolaget Enfo och rollen som SVP (Senior Vice President) där han i många år jobbat med ett flertal digitala initiativ mot olika branscher.
– Fastighetsbranschen är inte helt ny för mig, jag har tidigare jobbat med flera stora företag, både fastighetsägare och aktörer inom Service management, säger Niklas som har bred erfarenhet av att hjälpa företag att formulera sin digitala strategi med utgångspunkt i företagets egen förmåga och möjlighet att digitalisera. För Niklas Thulin är det just denna utmaningen som driver honom i sin roll.
– För våra kunder kommer jag vara någon som kan hjälpa dem att driva den digitala utvecklingen framåt. Det handlar om att sätta den digitala utvecklingen på agendan och tillsammans se vad vi kan göra utifrån varje kunds unika behov. Jag vill att våra kunder ska anförtro oss deras digitala agenda och att Aareon ska bli en naturlig del av den resa de ska göra.