Konsumenttjänsten Woilà prisskyddar varor för en miljard 2019 – lanserar app

Nu släpper Woilà en app – för att effektivisera och förenkla användandet av tjänsten.

Genom appen kommer man spara mer pengar än tidigare, då algoritmerna uppdateras. Woilà är den snabbast växande konsumentappen nu och det tog inte lång tid innan appen var uppe på plats två på topplistan i App store.

– Vi har sedan start haft sikte på att lansera en app, eftersom det är det format som de flesta av våra användare efterfrågar. I och med appen gör vi en del förändringar i algoritmerna och tjänsten blir i det stora hela mer lättillgänglig, säger Wilhelm Schenning, medgrundare av Woilà.

Tjänsten har varit under utveckling sedan lite mer än ett år tillbaka och redan i slutet av 2019 beräknas man ha genomfört transaktioner för en miljard kronor. Appen lanseras för både Apple och Android. Genom att algoritmerna förändras, kommer användarna kunna få tillbaka mer pengar än tidigare – snabbare och enklare. Appformatet förändrar även på andra sätt.

– Genom appen blir det mycket lättare för oss att kunna kommunicera med våra användare. Istället för att användarna får ett mail när vi har sparat pengar åt dem, kommer det nu direkt en pushnotis. Generellt sett är det mycket smidigare med en app, både för oss och för användarna. Nu ser vi fram emot att verkligen strömlinjeforma appen, så att användarna får ut mesta möjliga av vår tjänst, säger Wilhelm Schenning.