Freshworks, ledande utgivare av molnbaserade tjänster för kundengangemang, har tänkt nytt vad gäller meddelanden mellan företag och kund (B2C) med Proximity.
De nya uppdateringarna till det moderna meddelandeprogrammet Freshchat kommer att låta företag bygga bättre relationer med potentiella och nuvarande kunder genom att kombinera kraften i text, ljud, video och chatt.
För företag vars målsättning är att nå och behålla gamla kunder samt omvandla potentiella kunder till nya har kontakt via meddelanden varit det som stuckit ut som det mest effektiva verktyget de senaste åren. Proximity är utformat för att göra kommunikationen personligare, mer proaktiv och kontextuell – och fullföljer därmed löftet om att göra meddelanden till en kanal för förvärv och engagemang.
”Freshworks har fokuserat på att ge företag en heltäckande syn av kunden. Proximity i Freshchat uppfyller löftet genom att föra support-teamen dit där användarna och de potentiella användarna finns. Våra nya funktioner gör det möjligt för företag att förbättra kundsupporten genom att finnas ännu närmare kunderna”, sa Girish Mathrubootham, VD för Freshworks.
Affärsmeddelanden håller utan tvekan på att bli en avgörande kanal att engagera kunder igenom. Enligt en studie som Facebook gjort har att skicka meddelanden vuxit till att bli det näst mest föredragna sättet för kunder att nå företag på.Bland de konsumenter som brukar skicka meddelanden till företag tenderar 53 procent att handla om möjligheten att chatta direkt med företaget finns.
Med Proximity kan företag bygga och underhålla relationer med kunder över flera beröringspunkter och få en heltäckande bild genom att bara använda dessa nya funktioner i Freshworks program för kundengangemang.
Proximitys första fas inkluderar:
CoBrowsing:Denna funktion gör det möjligt att dela en skärm med ljud och video i realtid så att supportagenter och försäljare kan leverera en omslutande kundupplevelse. Det gör att företag kan leverera demos, lära upp nya användare och lösa problem snabbare. CoBrowsing kräver inte ytterligare nedladdningar, installationer, pluginer eller integrering med andra verktyg.
Facebook Messenger-integration med Freshchat: Denna funktion låter företag nå potentiella och nuvarande kunder i stor skala. Att integrera med en av världens största meddelandeplattformar är enkelt och tar bara några sekunder. Företag kan tilldela meddelanden från olika Facebooksidor till olika team och svara utifrån rätt sammanhang för effektiv kommunikation.
OmniChat: Denna funktion låter chattande agenter använda Freshchat messenger på vilken flik som helst i Google Chrome. Detta uppnås genom industrins första tillägg som aktiverar alla funktioner i chatt-inkorgen genom pluginen. Att tilldela konversationer, använda multimedia i svar och att skaffa den information som krävs för att kunna föra konversationer i sitt sammanhang öppnar för större flexibilitet.
Flera ytterligare förbättringar och funktioner kommer att släppas under de kommande veckorna, inklusive liveinspelade videor och automatiserade översättningar, vilket kommer att ta bort språkbarriären i konversationer i realtid.