EnterCard, ett av Skandinaviens ledande finansföretag, kommer använda plattformen FICO Falcon för att bekämpa kortbedrägerier och kommunicera med sina 1,7 miljoner kunder.
Företaget, som är ett joint venture mellan Swedbank och Barclays Bank, ska uppgradera till en molnbaserad version av Falcon för att minska bedrägeriförluster, förstärka kundupplevelsen och få bättre kontroll över sina kundrelationer. EnterCard kommer använda Falcons molnlösning för att skydda sina kunder i Sverige, Norge och Danmark från bedrägerier.
- EnterCard kommer använda FICO Falcon Fraud Manager för sin verksamhet i Sverige, Norge och Danmark
- FICOs lösning kommer kunna skydda alla EnterCards kort och kunna kommunicera med över 1,7 miljoner kunder
- Globalt skyddar FICO Falcon Fraud Manager över 2,6 miljarder betalkort från bedrägerier
För mer information, vänligen besök: http://www.fico.com/en/fraud-security/enterprise-fraud-and-security-solutions#overview
“Den molnbaserade versionen av Falcon ger oss större flexibilitet och bättre möjligheter att erbjuda våra kunder bättre skydd mot bedrägerier. Det ger oss bättre kontroll över hur vi kommunicerar med våra kunder när vi upptäcker ett misstänkt bedrägeri, vilket kommer hjälpa oss förbättra upplevelsen för kunden vid bedrägerisituationer,” säger Yannick Leclerc, ansvarig för bedrägerifrågor hos EnterCard Group.
EnterCard kommer också köpa det automatiserade kommunikationsverktyget FICO Fraud Resolution Manager, vilket kan användas till att kontakta kunder i realtid, genom kundens föredragna kanaler, för att lösa eventuella bedrägerisituationer.
“Idag räcker det inte att bara upptäcka och förhindra bedrägerier – kundens upplevelse är en kritisk faktor. Vi har märkt att fler skandinaviska långivare vill förbättra den delen av processen för bedrägeribekämpning. EnterCard kommer nu vara ledande på detta område,” säger Dylan Jones, som ansvarar för FICOs verksamhet i Norden .
Globalt är FICO Falcon Fraud Manager den ledande lösningen för hantering av betalningsbedrägerier och skyddar över 2,6 miljarder betalkort. Med plattformen kan organisationer minska bedrägeriförluster på ett kostnadseffektivt sätt, skydda sitt varumärke, samt effektivisera och förbättra kundupplevelsen. Förra året började Nordea Bank, norra Europas största finanskoncern, implementera plattformen för både sina konsument- och företagskunder.