En DXP-lösning kan förbättra kundupplevelsen och skapa konkurrensfördelar.
Qinshift har DXP-lösningar och lång erfarenhet av att arbeta mot bank- och finanssektorn.
– Vi kan leverera de lösningar som våra kunder behöver, säger Peter Stros, SVP Banking, Financial Services and Insurance på Qinshift.
DXP – Digital Experience Platform – integrerar ett antal tekniker i en gemensam plattform. Här kan man möjliggöra skapandet av sömlösa, personliga och enhetliga upplevelser över olika digitala kanaler. Det bidrar till en förbättrad kundupplevelse och främjar dessutom lojalitet och kundnöjdhet.
Qinshift kan erbjuda skräddarsydda DXP-lösningar.
– Inom bank- och finansbranschen handlar mycket om förtroende. Vi arbetar sedan länge mot kunder i dessa segment i många europeiska länder och vi förstår vilka behov de har, säger Peter Stros.
Qinshift kan skapa bra lösningar
I takt med ökad digitalisering har allt fler tjänster tillgängliggjorts via appar för kunderna. Även om det har skapat fördelar, har också komplexiteten ökat vilket ibland komplicerat handhavandet.
– Man kan inte bara bygga på lösningar och stapla dem på varandra. De måste integreras med varandra på ett funktionellt sätt, säger Peter Stros.
Han jämför med ett isberg.
– Toppen man ser över ytan är appen och webben. Men under ytan finns all teknik och all infrastruktur samlad. Ska rätt information gå fram och tillbaka mellan kunden och företaget måste all teknik och data finnas strukturerad och tillgänglig. Det kan vi skapa med vår breda erfarenhet av DXP-lösningar, säger Peter Stros.
Kring detta måste ett robust säkerhetssystem byggas.
– Säkerheten byggs in redan från början, inte ovanpå när allt är klart. Oberoende av vilka system som vår kund har från början kan via anpassa vår säkerhetslösning till den DXP-lösning som vi implementerar, säger Peter Stros och avslutar:
– Vår DXP-lösning kan stärka bankernas affärer.