Idag lanserar Dicopay, den ledande leverantören av digitala och mobila tjänster för fakturering med direktbetalning, helt nya möjligheter för tjänsteföretag att ta betalt.
För första gången någonsin ges nu flera hundratusen mindre tjänsteföretag möjlighet att välja mellan marknadens mest populära sätt att ta betalt; faktura, delbetalning, betal- eller kreditkort. Allt görs i mobilappen med några få klick och företaget får betalt inom 24 timmar.
“Nu tar vi nästa steg på vår resa att förenkla vardagen för alla småföretagare. Med vår uppdaterade tjänst kommer företagen kunna erbjuda sina kunder fler betalsätt än faktura.” säger Marie Lundberg, VD på Dicopay. Med andra ord lyfts nu den Checkoutfunktionalitet som finns inom näthandeln ut till alla tjänsteföretag. Konkret innebär det att konsumenter som köper tjänster av ett Dicopayanslutet företag kan välja hur de vill betala.
“Vi har framför allt sett en mycket stor efterfrågan hos mindre företag att kunna erbjuda sina kunder delbetalning vilket de nu enkelt kommer att kunna göra med några få klick i mobilen. Vi tror att detta kommer att bli en konkurrensfördel för tjänsteföretag som även kan bidra till ökad försäljning.” fortsätter Marie Lundberg.
Den uppdaterade betallösningen har tagits fram i samarbete med Resurs Bank.
”För oss gör samarbetet med Dicopay det möjligt att ta steget in i segmentet småföretagare. Resurs Checkout som ger användare en trygg, enkel och smidig köpupplevelse tillsammans med Dicopays företagsapp skapar ett unikt kunderbjudande.” säger Anna Nauclèr, CCO, Resurs Bank.
Företagare laddar enkelt ned appen och kommer igång på mindre än en minut. Appen finns tillgänglig för alla mobiler, både Android och iOS, från och med den 16 september.