25 mars tar Anna Bäck över som VD för snabbväxande Kivra.
Nyligen passerade Kivra 3 miljoner användare, samtidigt fortsätter antalet avsändare att växa med ca 1000 per månad. Omställningen till digital post har tagit tid men de senaste åren har tillväxten ökat explosionsartat. SVT har tidigare beskrivit det som en av de största digitala förflyttningarna i Sverige.
Di Digital skriver om nyheten “Hon tar över Sveriges största digitala brevlåda“
Med över 3 miljoner användare har Kivra tagit sig till en position där det kommer fler möjligheter att skapa nytta för konsumenter, företag och myndigheter samt samhället i stort.
25 mars tillträder därför Anna Bäck som VD. Anna har uppdraget att skala och behålla momentumet i den befintliga affären och samtidigt leda ett företag som har potential att växa sin affär ordentligt. I samband med detta kliver nuvarande VD, Stefan Krook, in i rollen som Affärsutvecklingschef för att på så sätt kunna fokusera 100% på nya möjligheter för Kivra.
– Jag tycker att det är ett fantastiskt spännande bolag, med ett spännande team som har goda möjligheter att skala upp. Vi har fortsatt tillväxt som målbild, men det ska vara en sund tillväxt. Mobilt BankID har 7 miljoner användare, vi har 3 miljoner användare, så det finns många fler som kan ha en Kivra, säger Anna Bäck, tillträdande VD.
– Det är med stor glädje vi hälsar Anna välkommen till Kivra. I den mansdominerade tech-branschen känns det också extra roligt att vi har rekryterat en kvinnlig VD, säger Cecilia Marlow, Styrelseordförande Kivra.
– Anna har ett tydligt uppdrag att fortsätta utveckla vår befintliga affär och organisation och hon har med sig tung och relevant kompetens och erfarenhet. Kivra går nu in i en ny fas där vi kommer mötas av nya affärsmöjligheter, därför känns det också otroligt spännande att Stefan nu kommer att fokusera fullt ut på affärsutveckling, fortsätter Cecilia Marlow.