Walley fortsätter sin starka tillväxtresa genom att rapportera sitt nionde kvartal i rad med dubbelsiffrig volymtillväxt.
Transaktionsvolymen landade på 4,G7 miljarder SEK under Q3, vilket motsvarar en ökning på 12,8 procent.
Samtidigt har bolaget stärkt sitt kundunderlag markant och nått 6,2 miljoner aktiva slutkunder.
Walley, Nordens näst största betalleverantör inom BNPL (Buy Now, Pay Later) fortsätter att växa i snabb takt. Under årets första nio månader har bolagets transaktionsvolym uppgått till 14,5 miljarder SEK, vilket är en ökning med 20,8 procent jämfört med motsvarande period föregående år. Kvartalet avslutades även med en exceptionellt stark septembermånad, där Walleys transaktionsvolym uppgick till 1,81 miljarder kronor – en ökning med 23 procent jämfört med samma månad föregående år.
Kundbasen passerar 6 miljoner
Parallellt har antalet aktiva slutkunder som använder Walleys tjänster vuxit till 6,2 miljoner, vilket bekräftar både skalbarheten i plattformen och den starka efterfrågan på bolagets betalnings- och finansieringslösningar.
– Vårt nionde kvartal i rad med dubbelsiffrig tillväxt visar tydligt att vi fortsätter att leverera värde och relevans i en marknad i ständig förändring. Att vi nu har över sex miljoner aktiva slutkunder bekräftar också att vår plattform och våra flexibla betallösningar möter både handlarnas och konsumenternas behov på ett mycket effektivt sätt, säger David Lundqvist, vd på Walley.
Nya partnerskap stärker positionen på den nordiska marknaden
Walley fortsatte att stärka sin position på den nordiska marknaden under Q3 genom både nya och fördjupade partnerskap. Bland de nya handlarna finns Babyshop Group samt Handshake Group Oy med varumärkena Valostore, Autodude och Dinox. Samtidigt har Teknikmagasinet/Phonelife och Akademibokhandeln gått live med Walleys lösningar under kvartalet.
För mer information, ta del av hela Norion Banks delårsrapport här.