Lindex erbjuder nu sina kunder att swisha betalningen för en order på Lindex.com för att öka flexibiliteten och valfriheten av betalsätt. När nu Swish lanseras på bred front för e-handeln var det självklart att vara med redan från början.
– Genom att erbjuda Swish som ett komplement till andra betalalternativ på Lindex.com kan vi förbättra shoppingupplevelsen ytterligare för våra kunder. Det ska vara enkelt, smidigt och säkert för kunden att handla hos Lindex. Denna typ av mobil betalning ligger helt rätt i tiden då antal kunder som handlar från oss med mobila enheter växer kontinuerligt, säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.
Sedan innan har privatpersoner kunnat skicka sina betalningar till varandra via appen Swish där pengarna sätts in omgående på kontot dygnet runt. Nu är gränssnittet på plats som erbjuder e-handelsföretag ett enkelt betalningsflöde för konsumenter vid köp av varor och tjänster. Kopplingen till Swish för Lindex.com har gjorts av 3bits Consulting som levererar Lindex e-handelslösning sedan 2008.
– Vi är vana att hantera betalsystem och har stor erfarenhet av att integrera olika system. Vi ser en stor nytta och utmaning med att hela tiden jobba med att göra betalningar säkrare och enklare för kunden och handlaren, säger Stefan Winterlén, VD på 3bits Consulting.
Swish är ett starkt växande mobilt betalsätt som används av cirka 4 miljoner personer i Sverige. Getswish AB ägs av ett antal banker. Betalningarna godkänns med hjälp av Mobilt BankID, lika enkelt och säkert som andra betalningar i Internetbanken.