Zaplox AB (publ) (”Zaplox”) utökar teamet med Eric Michélsen som Chief Technical Officer (CTO), med lång erfarenhet inom hotellteknologi, och Pernilla Brodd som Chief Marketing Officer (CMO).
Rollerna är nyinrättade tjänster. Båda påbörjar sina uppdrag på Zaplox i december 2017.
Under de senaste tolv månaderna har Zaplox planenligt utökat organisationen för att hålla en hög expansionstakt. De två aktuella rekryteringarna stödjer Zaplox strävan att maximera servicekvalitet och varumärke. Eric Michélsen, med en lång erfarenhet av införande av mjukvarulösningar i flera branscher, bland annat som CTO för ASSA ABLOY Hospitality, och en gedigen kunskap om hotellmarknaden, går in som CTO i bolaget. Pernilla Brodd tillträder tjänsten som CMO. Pernilla Brodd har en lång och gedigen erfarenhet av varumärkes- och strategiarbete för expansiv tillväxt och försäljning på olika mjukvarubolag såsom InRiver och Consafe Logistics. Magnus Friberg, VD på Zaplox, kommenterar:
”Zaplox skalar enligt plan upp med resurser på två viktiga områden. Kopplat till kundernas ökade behov fortsätter vi att utveckla våra tjänster samt fortsätter att bygga vårt varumärke så att det stödjer försäljningen på både kort och lång sikt. Både Eric och Pernilla har bakgrunden och kompetensen för att kunna hjälpa Zaplox att ta nästa steg i vår globala expansion.”
Zaplox erbjuder en heltäckande, innovativ plattform utvecklad för att erbjuda den globala hotellmarknaden möjlighet att implementera en komplett, mobil gästresa. Den inkluderar mobil check-in, mobila nycklar och mobil check-out, såväl som tillgång till olika typer av service och erbjudanden som kan maximera intäkterna för hotellet.