SolunoBC lanserar nu ytterligare en ny tjänst, Virtual Phone Q, som innebär att användarna slipper stå i tröttsamma telefonköer och i stället bli uppringd på en förutbestämd tid.
Tjänsten kommer att finnas tillgänglig på Solunos samtliga marknader och begränsas inte var kunderna har sina kontor.
– Det känns väldigt ineffektivt och omodernt att sitta och vänta i långa telefonköer. Det om något måste vara en sak vi kan låta så kallade botar göra åt oss, säger Christian Hed, sälj- och marknadschef på SolunoBC.
Det är SolunoBC:s utvecklingsavdelning som tagit fram tjänsten Virutal Phone Q. Tjänsten ger kunderna bättre telefonservice, samtidigt som den avlastar support eller reception när belastningen är hög. Genom att den inringade kunden får lämna sitt telefonnummer slipper denne sitta fast i en telefonkö till dess att någon är tillgänglig.
– Virtual Phone Q är ett virtuellt kösystem där kundens köplats hanteras av tjänsten. Detta lämnar uppringaren fri att göra annat medan de väntar på att få kontakt. Detta leder naturligtvis till nöjdare kunder, säger Christian Hed och fortsätter:
– Detta är en tjänst som konsumenter inom kort kommer att förvänta sig av serviceinriktade företag.
Kort fungerar tjänsten så här: efter det att kunden lämnat sitt telefonnummer läses en tid upp då uppringningen beräknas ske. Tiden är beräknad efter antalet personer som kan ringa upp, samt hur många samtal som finns i kön. Skulle den angivna tiden inte passa, kan man välja att skjuta fram återuppringningen. Då ges förslag på nästa tillgängliga tid enligt en intervall som valts, exempelvis fem eller tio minuter senare. Kunden kan då fortsätta att neka tider till dess att tiden som föreslås passar.
– Virtual Phone Q är dessutom integrerad med de vanligaste CRM-systemen vilket gör att man kan få upp mer information om en befintlig som kund ringer in, säger Christian Hed.