Sedan starten 2012 har Fintech-bolaget Tink vuxit från 30 till 160 medarbetare.
“Telavox har vuxit med oss och gjort vardagen lättare längs hela vägen”, säger Filip Jonsson, kontorsansvarig på Tink.
I början av 2019 säkrade Tink drygt en halv miljard i nytt kapital, när en amerikansk riskkapitaljätte blev ny storägare. Nu planerar bolaget en offensiv expansion till 20 europeiska länder.
Det Sverige-baserade företaget har använt Telavox sedan det grundades för åtta år sedan, för en enkel och smidig hantering av interna växeltjänster.
“Telavox gör det lätt för varje medarbetare att koppla samtal mellan kollegor, och att se vem som är tillgänglig”, säger Filip Jonsson, kontorsansvarig på Tink.
Med siktet inställt på nya marknader och med planer på att nära nog fördubbla antalet anställda är en fungerande intern kommunikation just nu extra viktig.
“Med så hög belastning och en så snabbt växande personalstyrka måste kommunikationen fungera optimalt”, konstaterar Filip.
Lätt för nya kollegor att komma igång
Den snabba tillväxten har ställt höga krav på den interna telefonin. Filip framhålller hur smidigt det är att skala upp med Telavox. För varje ny medarbetare som börjar kan administratörerna snabbt lägga till nya användare i systemet. Och även för vikarier är det enkelt att skapa licenser som går att använda tillfälligt.
“Alla våra anställda använder Telavox – oavsett vilken telefonoperatör eller vilket abonnemang de har. Växeltjänsten är snabb, enkel och användarvänlig. Nya medarbetare förstår direkt hur appen fungerar”, säger Filip.
Nu planerar företaget att utöka sin användning, och även börja använda Telavox för konferenssamtal och supporthantering.
“Framöver behöver vi få till en smart supportlösning, eftersom vi har många sådana kundsamtal. Vi är inte riktigt där ännu, men det är absolut något vi hoppas och tror att Telavox kan hjälpa oss med”, säger Filip.
“Telavox har en överlägsen kundtjänst”
Många av Tinks medarbetare arbetar utomlands och är beroende av en felfri uppkoppling. Ett återkommande problem har varit telefoner som anslutit till nätverk med dålig uppkoppling.
“När Telavox fick veta detta började man genast jobba fram en lösning på problemet tillsammans med oss, utifrån våra specifika utmaningar och behov”, säger Filip.
Han ser den omfattande och tillgängliga supporten som en av de största fördelarna med att vara kund hos Telavox.
Som administratör för Telavox uppskattar Filip att man kan göra så mycket på egen hand: allt från att hålla koll på användare och portera telefonnummer till att lägga in licenser för nya användare och hantera surfmängder.
“Det är egentligen inte alls ofta vi behöver vara i kontakt med Telavox. Men om det dyker upp någon fråga, vilken som helst, så får man alltid hjälp direkt”, säger han.