Artificial Solutions tecknar ytterligare en ny SaaS-kund för LUIS^Teneo
Artificial Solutions® (SSME: ASAI), den ledande specialisten inom Conversational AI (CAI), tillkännagav idag att SelectQuote (NYSE: SLQT), en onlineförsäkringsmäklare för liv, bil & hem samt sjukförsäkringar i USA, väljer Artificial Solutions för att snabbt bygga avancerade applikationer för Conversational AI.
SelectQuote kommer att utveckla röstrobotar baserade på Vonages API-plattform och Artificial Solutions erbjudande, LUIS^Teneo, en molnarkitektur och SaaS-baserad plattform i Microsoft Azure. Målet är att leverera exceptionell kundservice och samtidigt öka bolagets operativa effektivitet genom att sätta SelectQuote Enroller Voicebot i produktion. SelectQuote Enroller Voicebot fungerar som ett komplement till nuvarande registreringsprocess genom att kunderna kan hantera delar av inskrivningsprocessen via telefon.
“Vi valde Artificial Solutions för deras omfattande katalog av förbyggda integrationer, vilket minskar både risker och kostnader”, säger Jaki Breland, IT-projektledare på SelectQuote Insurance Services.
“Genom att arbeta med LUIS^Teneo kan vi påskynda utveckling och driftsättning samtidigt som det blir enklare att lägga till funktionalitet och kanaler. Detta gör oss smidigare och snabbare när det gäller att skapa exceptionell kundupplevelse”.
SelectQuote utnyttjar Artificial Solutions förmåga att koppla ihop frontend- och backend-system, såsom infrastrukturer som Five9 Contact Center, CRM-system och försäkringsdata, för att optimera verksamheten och utveckla bättre, snabbare och smartare CAI-appar med support närhelst de behöver det. Med Artificial Solutions får SelectQuote också tillgång till omfattande dataanalys.
“Vi är mycket glada över att SelectQuote har valt vår plattform Teneo för att utveckla CAI-appar”, säger Per Ottosson, VD på Artificial Solutions.
“LUIS^Teneo ökar produktiviteten och accelererar utvecklingen, vilket gör att man kan distribuera bots baserade på Microsoft LUIS Cognitive Services dubbelt så snabbt som annars”.
Marie Angselius-Schönbeck, Chief Impact Officer