Konsult- och mjukvaruutvecklingsföretaget Seavus fortsätter att investera i att utveckla Smart ChatBot lösning baserad på artificiell intelligens och lyfter nyttan av chatbots till en ny nivå – att tillhandahålla en intelligent digital assistent till kunden.
Med hjälp av AI, Natural language processing och Machine learning tar den smarta AI baserade chatboten oss in i framtiden redan idag, och äntligen kan människor föra intelligenta samtal och interagera med teknologin. Den AI-baserade chatboten kommer att revolutionera kundtjänst och support, marknadsföring, försäljning och e-handel.
Vi är speciellt stolta över vår Smart AI Chatbot som kan fungera som en digital assistent och till och med rådgivare på banken, eller annan bransch. Fram till nu har chatbots främst varit designade för konversationer med ett antal fördefinierade frågor. Seavus Chatbot är mer mogen jämfört med andra chatbots efter som den är byggd med Artificiell Intelligens”, säger Marija Nikova, Divisionschef för Banking and Finance på Seavus.
Smart ChatBot kan känna igen och förstå vad användaren är ute efter utan att frågan är ställd på ett fördefinierat sätt. Den lär sig från varje interaktion och blir mer och mer träffsäker. Den är även en tjänstelösning eftersom den kan utföra ärenden såsom att initiera betalningar och transaktioner, växla valutor och även användas för analyser.
Förutom banker kan den även användas av försäkringsbolag, telekom, hälso- och sjukvård, rese- och transportbranschen, fastighetsmäklare, restaurangbranschen och e-handel och är integrerad med olika kanaler såsom Facebook, Skype, Viber, Messenger.
”Den gör det möjligt för företag att erbjuda snabb och personlig dygnet-runt-service till sina kunder, fortfarande med en personlig och empatisk känsla, utan att behöva vänta på sin tur för att få svar. Det tar kundrelationen till en helt ny nivå”, fortsätter Marija Nikova.
Ema Toshevska, Product Manager på Seavus säger, ”Vi upplever fördelar direkt med att använda Smart ChatBot på Seavus, genom att implementera den för automatisering och förbättring av alla interna funktioner; HR, Juridik, IT, Logistik och hantering av tjänsteresor. Våra anställda kan börja använda vår digitala ChatBot som en assistent för att ställa frågor och få vägledning. De interna funktionerna blir lättade från hundratals dagligen återkommande frågor och kan nu fokusera mer på sina primära uppgifter. Med detta förväntas våra interna kostnader minska samtidigt som våra anställda är nöjda med snabbare hantering av ärenden.”
Seavus Group, som finns in 8 länder med 14 kontor, erbjuder även andra lösningar och produkter inom AI och Digital transformation. Bland dem finns: AI Solution DoAI, Smart Wallet, Data Analytics, Social Media and Predictive Analysis och Crystal Cube Solution (360 view Customer Experience solution).
Seavus kommer att ha ett frukostseminarium den 18 oktober, “Using AI in building next generation of smart AI Chatbots”. Våra experter kommer att prata om hur man kan använda Smart AI Chatbot för att automatisera sina affärsprocesser, minska driftskostnader och erbjuda moderna kundupplevelse genom att använda AI.