SCALE11 är en del av CEBIT:s nya format och helt fokuserat på allt som rör Start-Up:s.
I år sponsrar de den svenska tävlingen – Future Marketing Tech Awards (FMTAwards). Vinnaren utsågs på Guldnyckel-galan och vann bl.a. en komplett utställningsplats på årets SCALE11 på CEBIT i Hannover som äger rum 11-15 juni.
Marie Jaeger, Trade Fair Agency, är Sverigeansvarig för CEBIT. Vi frågar henne varför de har engagerat sig i tävlingen.
”Vi ser redan nu en glädjande utveckling i Sverige när det gäller Start-Up:s men det kan bli ännu bättre. SCALE11 på CEBIT vill vara en del av den framgångsvågen och stötta nya aktörer på deras resa mot spännande affärer. Vi har dessutom skänkt ett pris som består av att vinnaren får en komplett workstation på SCALE11 på CEBIT”, berättar Marie Jaeger.
Oskar Klingberg är VD på Wiraya och grundare av tävlingen. Vi kontaktade honom för att höra mer om tankarna bakom FMTAwards.
”Det finns flera syften med tävlingen”, berättar han. ”Huvudsyftet är att vi vill ge nya företag en hjälpande hand på vägen mot att bli etablerade. En annan tanke med FMTAwards är att få de redan etablerade företagen att inse att de måste våga prova nya vägar”, fortsätter Oskar.
Och vinnaren är …
Det är andra gången som tävlingen anordnas och erfarenheterna från förra året är mycket goda. Deltagarna har alla skickat in ett tävlingsbidrag i form av en video på max 2 minuter. En jury har därefter utsett två stycken finalister.
Juryn för årets FMTAwards bestod av:
- Marie Jaeger, Sverigeansvarig för CEBIT och SCALE11 – Trade Fair Agency
- Stefan Davill, Head of Marketing and Communication Private – SEB
- Gustav Lagercrantz, Managing Partner – Monterro Invest
- Baman Motivala, Head of Nordics – Salesforce
- Anette Nordvall, Venture Partner – Capital A Partners
De två finalisterna som fick chansen att presentera sina företag på Guldnyckeln är:
- Storyspot – En digital tjänst för att spela in, dela med sig av samt lyssna på podcasts och ljudberättelser kopplade till platser.
- Mytoz – Skickar reklam till telefonens startskärm varje gång den aktiveras. Den täcker hela skärmen och det finns inga störande element.
Guldnyckeln, som i år hölls den 22 mars på Stockholm Waterfront, är ett årligt event som syftar till att ge inspiration och kunskap till alla aktörer som arbetar med direkt och datadriven marknadskommunikation. Guldnyckeln, som har funnits ända sedan 1982, arrangeras av SWEDMA som är branschens intresseförening.
Vem var det då som vann? Jo, det gjorde Storyspot. Grattis!
En komplett Startup Workstation på SCALE11 på CEBIT 2018 till vinnaren
CEBIT är världens ledande mässa för allt inom digitalisering. De erbjuder vinnaren en komplett utställningsplats på SCALE11 på CEBIT. Marie Jaeger utvecklar vad deras pris till Storyspot innebär.
”SCALE11 är en del av det nya CEBIT och fokuserar helt på Start-Up:s. Här får de medverkande en chans att pitcha sin affärsidé i Founders Fight Club. De kommer att ges gott om möjligheter till möten med potentiella investerare i form av Business Speed Dating. Sist men inte minst får de en ”slot” i Meet-a-Media eventen, fyra utställarpass och en online-presentation på CEBIT:s webbsida. Allt sammantaget får vinnaren en möjlighet att snabbt nå ut på exportmarknaden”, avslutar Marie Jaeger.
Ett storslaget pris och en fantastisk chans för Storyspot!
Erbjudande om entré till rabatterat pris på CEBIT 11-15 juni 2018
Det nya CEBIT – Expo. Konferens. Festival.
Under 2018 nylanseras CEBIT som en helt ny plattform för allt som rör digitalisering. Här möts världens innovatörer, beslutsfattare och inspiratörer för att ta del av nyheter och framtidens tekniker. CEBIT har länge varit en traditionell B2B-mässa för digital business och det är fortfarande kärnan, men mässan har nu ett helt nytt inspirerande format. CEBIT slår upp portarna under 2018 med fyra nya hörnstenar – d!conomy, d!tec, d!talk och d!campus.
Läs mer om det nya CEBIT på www.cebit.de.
Genom ett samarbete med CEBIT:s svenska representant, Trade Fair Agency, har IT-Kanalen det stora nöjet att erbjuda dig som läsare rabatt på entrén till CEBIT. Du får 50 % rabatt vid ditt köp av entrékort (fullt pris 200 euro). För att ta del av erbjudandet, använd koden yyBef5RwxA. Du köper ditt entrékort via www.cebit.de/en/be-part-of-it/tickets/index.
Kontakta Trade Fair Agency för mer information på info@tradefairagency.se.
Välkommen till det nya CEBIT den 11-15 juni 2018!