-
Guiden ger råd om hur företag kan minska kundbortfall även kallad churn
-
Stripe Billing-användare får förbättrade verktyg för att analysera och minska kundavhopp, samt strategier för att återengagera prenumeranter.
Stripe, den finansiella infrastrukturplattformen för företag, lanserar idag en ny guide som hjälper prenumerationsföretag att bättre förstå och hantera kundbortfall vid utcheckning. Företaget presenterar även nya funktioner för hantera intäkter, inklusive ett nytt gränssnitt för revenue recovery samt automatisering och analys av återkommande intäkter.
– Varje företagsledare bör prioritera att minska kundavhopp under 2024. Att behålla befintliga kunder är mer kostnadseffektivt än att attrahera nya, och det bidrar till att öka både intäkterna och kundernas värde. Vi är övertygade om att denna guide, tillsammans med Stripes nya funktioner för churn, kommer att vara av stor nytta, säger Margreet Brenkman, chef för Norra Europa på betalningsföretaget Stripe.
Kundavhopp är ofta ett större problem än vad många tror.
Enligt Stripes undersökningar är 25 % av kundförluster oavsiktliga, och kunder som kommer tillbaka tenderar att stanna kvar i ytterligare sju månader. Dessutom har kostnaden för att attrahera nya kunder ökat med 60 % de senaste fem åren, vilket gör det betydligt mer kostnadseffektivt att behålla nuvarande kunder jämfört med att skaffa nya.
Stripe Billing, som hjälper över 200 000 företag att acceptera och hantera återkommande betalningar globalt, förbättrar kontinuerligt sin produktsvit för att bättre hjälpa kunderna att hantera kundbortfall. Några av världens mest kända SaaS-företag och prenumerationsföretag drivs av Stripe Billing, som chattapplikationen Slack och den amerikanska dagstidningen The Atlantic.