PE Accounting och Mynt företagskort utmanar kvittoapparna med enklare utläggshantering i realtid

PE Accounting som leder utvecklingen av automatiserad ekonomi med en kombination av system och tjänst lanserar nu ett unikt samarbete med fintech-uppstickaren Mynts smarta företagskort.

PE Accounting och Mynt företagskort utmanar kvittoapparna med enklare utläggshantering i realtid

Företagskorten är integrerade med ekonomisystemet i realtid och antalet manuella steg för att sköta både utlägg och redovisning blir färre.

Enligt deras affärsutvecklingschef Malin Ringdahl är samarbetet med Mynt ett viktigt steg för att fortsätta göra företagens vardag enklare.​​​​​​​

”Redan idag har vi fler än 800 bolag och 20.000 användare av PE Accounting, många snabbväxande techbolag som inte vill ägna en minut åt något som inte tillför ett konkret värde. Om både deras anställda och de som sköter ekonomi och redovisning ska få en enklare vardag och ha kontroll över ekonomin så måste allt hänga ihop. Vi vill med Mynts debitkort som är direkt integrerade med PE Accounting ta ytterligare ett kliv framåt för att underlätta kortköp och utläggshantering, nu i realtid

,” säger Malin Ringdahl, Head Of Business Development, PE Accounting

Företagskorten har under en testperiod utvärderats av kunder, däribland företaget Upsales.

“När en anställd gör ett köp syns det direkt i PE Accountings app och det är enkelt att fota ett kvitto och hantera det direkt, något som annars glöms bort. Jag kan styra beloppsgränser på ett enkelt sätt samt ha realtidskoll på utläggen, det blir otroligt smidigt,” förklarar Elin Lundström, CFO, Upsales

En viktig del i utvecklingen har varit möjligheten att automatisera så mycket som möjligt, men utan att det blir fel i bokföring och uppföljning.

”PE Accountings styrka är att allt verkligen går att sköta i ett system och att de fokuserat på automatisering sedan 2011. Vi på Mynt delar PE Accountings vision om att fokusera på att underlätta för företagare. Vi är stolta över det här samarbetet som är i framkant och vi ser fram emot att fortsätta utveckla kundupplevelsen och samarbetet framöver” berättar Emil Kühner, Affärsutveckling, Mynt.