Vill ni sticka ut, bli kvitto-smarta eller förbättra kassaflödet?
Då har vi goda nyheter.
Få betalt med Swish i Kivra
Nu kan företag i Kivra erbjuda Swish som betalningsmetod. Den kanske främsta fördelen är möjligheten att få betalt direkt. Swishbetalningar kommer in på företagskontot utan fördröjning, vilket är bra för kassaflödet. Som avsändare ökar det även chansen att kunderna betalar fakturor i tid.
Intresset är stort och flera av våra avsändare ser stora fördelar med att kunna erbjuda Swish i Kivra. Först ut blir Sergel Inkasso.
» Vi tror att Swish-betalningar direkt i Kivra är otroligt värdefullt. Att betala med Swish upplevs som positivt och enkelt samtidigt som det går snabbt. Det kommer gynna våra kunders kunder som smidigt vill lösa sina skulder. Och det ger bättre kundrelationer vilket vi tycker är viktigt samtidigt som lösningen bidrar positivt till vårt resultat «, säger David Nilsson Nannini, Head of Product på Sergel.
Vill ni också komma igång med Swish i Kivra?
1. Maila oss och meddela att ni vill komma igång med Swish som betalmetod i Kivra.
2. Kontakta er bank och meddela att ni vill lägga till Kivra som teknisk leverantör för Swish. Har ni som avsändare inte Swish sedan tidigare så sätter ni upp detta hos banken.
3. Vi aktiverar Swish-betalningar för era fakturor hos oss.
Skräddarsy ert hem i Kivra
Som avsändare i Kivra har ni en egen avsändarportal, en plats där ni ser statistik, skapar kampanjer och hämtar insikter. Här kan ni dessutom få ert varumärke att glänsa genom att skräddarsy er profilsida och mottagarens upplevelse. Addera bild och logo i linje med er visuella identitet för att skapa igenkänning och trygghet.
Stärk era kundrelationer ytterligare genom att lägga till kontaktvägar som Mina sidor, telefonnummer, email och länk till er FAQ. Under året kommer ni dessutom att kunna lägga till er chat som kontaktväg.
GodEl uppdaterade i höstas sin profilsida i Kivra med bland annat kontaktvägar. Det har bidragit till minskade supportärenden, stärkt relation till kunderna och ökad trafik till relevanta kanaler.
» Avsändarsidan är ett bra sätt för oss att komma närmare våra kunder i Kivra. Med några enkla inställningar i portalen ser vi en ökad trafik till inloggat läge samtidigt som vi löpande kan peka kunderna till rätt platser för självhjälp eller direktkontakt med oss «, säger Adam Lodin, Online manager på GodEl.
Kivra+ tar användarupplevelsen till ny nivå
Kivra+ är precis som det låter. En smart extratjänst för användare som vill få ännu bättre koll på sina viktigheter. Med Kivra+ kan användare ladda upp fler livsdokument, fota av och betala pappersfakturor och skapa egna kategorier. Kivra som användarna är vana vid, men ett litet extra plus i kanten. Mer Kivra, helt enkelt.
Vi vill vara platsen där våra användare kan samla allt viktigt. Kivra+ gör det möjligt att inte bara ta emot kommunikation, utan också samla egna viktiga dokument i vår tjänst på ett enkelt och smart sätt. Håll utkik – nya tjänster inom Kivra+ lanseras löpande! Kivra+ finns för både Android och iOS.
Gör som Ur & Penn och Brödernas – förenkla med digitala kvitton
Ingen kan ha missat det – digitala kvitton ökar i popularitet. Hittills har över 200 miljoner kvitton förmedlats via Kivra. Siffran ökar stadigt i takt med att fler och fler företag vill ge sina kunder en hållbar och digital köpupplevelse. Till digitala kvitto-gänget välkomnar vi nu Ur & Penn, Skandinaviens ledande kedja inom klockor och modeaccessoarer, samt restaurangkedjan Brödernas. Sistnämnda blir tack vare affärssystemet Caspeco först i svenska restaurangbranschen med att erbjuda digitala kvitton i Kivra. Läs mer om Brödernas och Caspeco här.